اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی خبر داد

اختصاص بیش از 47 میلیارد ریال برای ناوگان حمل و نقل شهرستان دشتی

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار دشتی گفت: در سال جاری مبلغ 47 میلیارد و 160 میلیون ریال برای حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان دشتی اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از 47 میلیارد ریال برای ناوگان حمل و نقل شهرستان دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس ازدشتی علی زارعی ظهر امروز در جلسه بررسی شاخص‌های حمل و نقل جاده‌ای با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان دشتی اظهار داشت: در سال جاری بالغ بر 15 میلیارد و 303 میلیون ریال اعتبار به حمل و نقل جاده‌ای شهر خورموج اختصاص یافته است.

این مسئول ادامه داد: برای حمل و نقل شهر کاکی مبلغ 8 میلیارد و 149 میلیون ریال و برای حمل و نقل شهر شنبه مبلغ 2 میلیارد و 350 میلیون ریال اختصاص یافته است.

معاون عمرانی فرماندار دشتی یادآور شد: برای حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان دشتی در سال جاری مبلغ 47 میلیارد و 160 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه دولت در چند سال اخیر کارهای خوبی را در زمینه راه‌سازی انجام داده گفت: این اعتبارات برای ساماندهی تقاطع ورود روستاها، تجهیز راهدارخانه، تعریض قطعه اول محور خورموج به ملگل، ورودی شمال شهراز پلیس راه تا میدان خالو حسین دشتی‌ها، بهسازی ناصری - شنبه، خورموج ـ چارک، محور دولت‌آباد به زیارت و خورموج به درازی و... هزینه خواهد شد.

زارعی در ادامه خاطر نشان کرد: ناوگان خورموج به بوشهر و خورموج به برازجان 100 درصد نوسازی شده است.

این مسئول گفت: در حال حاضر 37 دستگاه مینی‌بوس در مسیر رفت و برگشت خورموج ـ بوشهر ـ برازجان، سه دستگاه اتوبوس در مسیر خورموج - شیراز و 25 دستگاه سواری خورموج ـ بوشهرـ برازجان مسافر جابجا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 90 دستگاه تاکسی در شهر خورموج و سه دستگاه تاکسی در شهر کاکی همچنین 15 دستگاه مینی‌بوس از خورموج تا حومه مسافر جابه‌جا می‌کنند.

معاون عمرانی فرماندار دشتی به حمل و نقل روستایی اشاره کرد و افزود: در بخش کاکی پنج دستگاه مینی‌بوس، در بخش شنبه شامل روستاهای سنا، چاهگاه، درویشی، کردلان و باغان 11 دستگاه مینی‌بوس و در دهستان طسوج نیز سه دستگاه مینی‌بوس کار جابجایی مسافران را انجام می‌دهند.

زارعی یادآور شد: عملیات اجرایی ترمینال مسافربری خورموج چند سالی است که شروع شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده و تمام نشده است.

این مسئول با بیان اینکه آمار تلفات در کشور نگران‌کننده است گفت: با وجود کارهای خوبی که در زمینه حمل و نقل شهری و روستایی و احداث راه و بزرگراه‌ها صورت گرفته، اما باز هم شاهد تصادفات جاده‌ای هستیم که عامل اصلی آن بی‌احتیاطی رانندگان است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در آینده شاهد تحولاتی در شهرستان خواهیم بود در آینده به حمل و نقل بیشتری در شهرستان نیاز است.

معاون عمرانی فرماندار دشتی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه گردشگری در شهرستان دشتی وجود دارد می‌توانیم امکاناتی را در زمینه جذب گردشگران در شهرستان فراهم کنیم.

زارعی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران اذعان داشت: شهرستان دشتی دارای منابع صنعتی خوبی است که می‌توان در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد و ما از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ن10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول