اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تحقیق و تفحص مجلس از مدیریت حمل و نقل سوخت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری 54 امضا از سوی نمایندگان برای تحقیق و تفحص از تبصره 13 و مدیریت حمل و نقل سوخت خبر داد.

تحقیق و تفحص مجلس از مدیریت حمل و نقل سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، مهدی دواتگری صبح امروز در جمع مردم مراغه در مسجد چهل‌پای مراغه اظهار کرد: من مخالف استیضاح نیستم ولی باید استیضاح در مجلس شورای اسلامی براساس قانون و به دور از بد‌اخلاقی‌های سیاسی باشد.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح‌های اخیر در مجلس گفت: استیضاح‌های اخیر مجلس نهم از جمله وزیر ورزش و جوانان نوعی خودکشی سیاسی برای قوه مقننه است.

وی افزود: برخی نمایندگان حق ندارند با استفاده از اعتبار مجلس برای تغییر یک مدیرکل استان و رئیس شهرستان با مجلس و رای مردم بازی کنند.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌آوری امضا از سوی نماینگان برای پاسخگویی رئیس‌جمهور در مجلس افزود: بر اساس وظیفه نظارتی نمایندگان و با رعایت اخلاق و منافع ملی، رئیس‌جمهور باید جوابگوی مشکلات اقتصادی، افزایش نرخ ارز و تورم در کشور باشد.

دواتگری افزود: در کشور سوریه با گذشت 17 ماه از درگیری‌های داخلی و جنگ قیمت ارز پنج درصد افزایش یافته ولی در ایران این میزان در یک ماه گذشته 250 تا 300 درصد بوده است.

وی گفت: در شأن مردم نیست که این همه فشار را تحمل کنند.

دواتگری با بیان اینکه سؤال از رئیس‌جمهور وظیفه قانونی مجلس و از باب دفاع از حقوق مردم است، افزود: باید سؤال از رئیس‌جمهور به دور از هرگونه گرایش و معادلات سیاسی صورت گیرد.

وی گفت: سؤال من از دولت و رئیس‌جمهور این است که درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز و صرفه‌جویی یارانه‌ها کجا رفته است.

دواتگری با بیان اینکه صرفه‌جویی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها تاثیری در تولید کشور نداشته است، افزود: از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها ریالی برای حمایت از تولید و اشتغال در کشور اختصاص نیافته است.

نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون باید بخشی از وجوه هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بخش تولید قرار می‌گرفت ولی یک ریال هم به این بخش اختصاص نیافته است.

وی افزود: نمایندگان حق دارند در چهارچوب منافع ملی از رئیس‌جمهور و دولت سؤال کنند.

*تحقیق و تفحص از تبصره 13 و مدیریت حمل و نقل سوخت

نماینده مردم مراغه همچنین از جمع‌آوری 54 امضا از سوی نمایندگان برای تحقیق و تفحص از تبصره 13 و مدیریت حمل و نقل سوخت خبر داد.

دواتگری افزود: این طرح در کمیسیون اقتصادی تصویب و آماده طرح در صحن علنی مجلس است و هدف از آن شفاف‌سازی مدیریت سوخت در کشور و اطلاع‌رسانی برای مردم است.

وی گفت: اگر به تولید در کشور از چند سال پیش توجه می‌شد امروز وضع کشور این چنین نبود.

این نماینده مجلس نا‌کارآمدی برخی مسئولان را سد راهی در مقابل پیشرفت‌های کشور و مشکلات به وجود آمده در زمان حاضر اعلام کرد.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول