اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده راهور تهران:

ظرفیت حمل و نقل پایتخت 75 درصد افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از انجام روزانه 20 میلیون نفر سفر شهری در این شهر و افزایش 75 درصدی ظرفیت حمل و نقلی پایتخت خبر داد.

ظرفیت حمل و نقل پایتخت 75 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمال بذرافشان در نشست مشترک فرماندهان راهور استان، معاونان و مدیران حمل و نقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در هتل کادوس رشت حمل و نقل و ترافیک در کلانشهرها را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز جامعه دانست و اظهار کرد: زیرسازی حمل و نقل و تردد یکی از چالش‌های مهم است.

وی با اشاره به نقش اقتصاد جهانی در سیستم حمل و نقل ابراز کرد: مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل کلانشهرها دو مورد خاص دارد که ظرفیت این سیستم و فرسودگی ناوگان است.

جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری می‌تواند موجب افزایش سیستم حمل و نقل و یا ایجاد یک سیستم حمل و نقل جدید شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی نیز موجب ارتقای کیفیت و کارایی زیرساخت‌های موجود حمل و نقل در کلانشهرها می‌شود.

بذرافشان رویکرد استفاده از وسایل نقلیه شخصی را مهم خواند و افزود: باید با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی و تنبیهی نسبت به تغییر رویکرد استفاده از خودروی شخصی اقدام شود.

وی استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو، ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی و تاکسی را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی یکی از موضوعات مهم در کلانشهرهاست.

این مسئول با بیان اینکه روزانه در تهران 20 میلیون نفر سفر شهری انجام می‌شود، اذعان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، باید 75 درصد ظرفیت حمل و نقل تهران افزایش پیدا کند که بخشی از این میزان تحقق یافته است.

بذرافشان مشکلات ترافیکی را موجب آلودگی صوتی و زیست‌محیطی در کلانشهرها دانست و ابراز کرد: کلانشهرهای دیگر باید برنامه‌ریزی کنند تا به مشکلات تهران گرفتار نشوند.

وی درباره طرح ترافیکی تهران افزود: در یک سال و نیم گذشته روزانه 90 هزار ورود غیرمجاز در طرح ترافیکی تهران صورت می‌گرفت اما با نصب دوربین‌های مدار بسته و اعمال قانون این عدد روزانه به 10 هزار ورود غیرمجاز در طرح ترافیکی تهران رسیده است.

جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نقش ابزار بازدارنده را بسیار مهم دانست و یادآور شد: کنترل از تردد وسایل شخصی در کلانشهرها می‌تواند اجرایی شود.

وی افزایش قیمت پارکبان برابر قانون جدید ناجا را در کنترل استفاده از خودروهای شخصی تاثیرگذار خواند و خاطرنشان کرد: امروزه در تهران 15 هزار محل پارک به صورت مکانیزه کنترل می‌شود.

بذرافشان نصب دستگاه‌های مکانیزه در حاشیه خیابان‌ها به جای استفاده از عامل انسانی برای پارکبان را بسیار مهم نامید و متذکر شد: راننده باید برای استفاده از حاشیه پارک هزینه کند که در انضباط اجتماعی تاثیر دارد.

وی یکی از عوامل ازدحام خودرو را استفاده افراد از تعداد زیاد خودرو بدون در نظر گرفتن محل پارک آن عنوان کرد و افزود: در نظر گرفتن محل پارک خودرو در کاهش ترافیک تاثیر بسیاری دارد.

جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران افزایش ناوگان عمومی و کیفیت زمان حمل و نقل و کوتاه شدن بعد مسافت در دسترسی به حمل و نقل عمومی را از راهکارهای تاثیرگذار در میل و اشتیاق مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی دانست.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول