اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام وزیر ارشاد:

توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اولویت دارد‌

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور قرآنی گفت: توسعه فرهنگ قرآنی بر توسعه فعالیت‌های قرآنی اولویت دارد.

توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اولویت دارد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حمید محمدی پیش از ظهر امروز در همایش مهارت‌افزایی و مدیریت فعالان قرآنی استان کرمان اظهار داشت: ما به دنبال تربیت حافظ حامل و عامل به قرآن هستیم، حضور قرآن باید در تمام صحنه‌های ظاهری و باطنی دیده شود.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ قرآنی افزود: توسعه فرهنگ قرآنی بر توسعه فعالیت‌های قرآنی اولویت دارد و الزاما توسعه فعالیت به توسعه فرهنگ منجر نمی‌شود.

محمدی ابراز داشت: رشد معرفتی، ایمان به قرآن و رفتار قرآنی سه عاملی هستند که در راستای توسعه فرهنگی قرآن مورد تاکید و توجه هستند.

وی تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی به مثابه درختی است که با رشد معرفتی و ایمان به قرآن باید به میوه و نتیجه آن یعنی رفتار قرآنی رسید.

محمدی با بیان اینکه ما تنها مسئول آموزش مفاهیم و تفسیر‌ نیستیم، عنوان کرد: این سخن اشتباهی است، موسسات قرآنی باید به نتیجه کار‌ یعنی ظهور رفتار قرآنی در دانش‌آموختگان خود دقت کنند.

وی در جمع مدیران مسئول، اعضای هیئت‌های مؤسس و مدیران عامل موسسات فرهنگی قرآن و عترت، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان کرمان بیان داشت: در آموزش‌های مکتبی، فرآیند تعلیم و تربیت کنار یکدگر هستند و تفکیک فیزیکی وجود ندارد.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به‌ تصویب نخستین سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی در سال 88 گفت: قبل از دولت نهم بودجه حوزه قرآن و عترت 560 میلیون تومان بود که طی چهار سال به 8 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 80 میلیارد تومان برای حوزه قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه در نظر گرفته شده و تعداد موسسات قرآنی کشور از 182 مورد به 2 هزار مورد افزایش یافته است.

به گزارش فارس در این همایش از 14 حافظ قرآن کریم و 10 مربی برتر قرآنی استان کرمان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/80017/غ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول