اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

لازمه پیشرفت داشته‌های فرهنگی و قرآنی است

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: انسان زمانی پیشرفت می‌کند که دارای داشته‌های قرآنی و فرهنگی باشد و در حقیقت قرآن را در زندگی خود وارد و احکام آن را به خوبی اجرا کند.

لازمه پیشرفت داشته‌های فرهنگی و قرآنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی در حرم امام زاده سلیمانشاه کوهبنان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم سال جاری اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن کریم است که به همت اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان در حال اجرا است و موفقیت‌هایی را در بر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: برای جلسات قرآنی نمی‌توان اختتامیه گرفت، زیرا قرآن نور است و هر کس در زندگی با آن تمسک جوید از بلاهای ارضی و سمایی در امان است، لذا وقتی یک انسان پیشرفت می‌کند که دارای داشته‌های قرآنی و فرهنگی باشد و در حقیقت قرآن را در زندگی خود وارد و احکام آن را به خوبی اجرا کند و در این مقوله از ولایت و رهبری هم با جان و دل اطاعت کند.

متقی تصریح کرد: هر کس دچار مشکل و مسئله‌ای می‌شود، سعی می‌کند آن را از طریق علم حل کند و تمام کسانی که در طول تاریخ عالم شده‌اند، متوجه هستند هر چیزی که کشف کرده‌اند در یک‌هزار و 400 سال پیش در قرآنی که بر پیامبر اسلام نازل شده مطرح شده است، پس ما وقتی در زندگی به نتیجه مطلوب می‌رسیم که دستورات دینی و قرآنی را به خوبی اجرا و لحظه‌ای از اهل بیت (ع) فاصله نگیریم.

وی گفت: تمام کسانی که طی تاریخ قرآن را به عنوان راه‌گشای زندگی خویش قرار داده‌اند و به خوبی دستورات این کتاب الهی را اجرا کرده‌اند به مقام خلیفه اللهی رسیده‌اند، اما کسانی که از این منبع نور فاصله گرفته‌اند از خلیفه اللهی به پایین‌ترین مرحله انسانیت و حتی به مرز حیوانیت رسیده‌اند.

وی به والدین دانش‌آموزان قرآنی تأکید کرد که تلاش کنند تا فرهنگ قرآنی بر شهر کوهبنان حاکم شود که در این راستا نباید از تبلیغ و ترغیب دانش‌آموزان و علاقمندان به فراگیری علوم قرآنی دریغ شود.

متقی تصریح کرد: باید در کنار برگزاری کلاس‌های قرآنی نسبت به برگزاری کلاس‌های مهدویت، مهارت‌های زندگی، ورزشی، هنری  و ... نیز اقدام شود زیرا در قرآن نیز به این امور عنایت ویژه‌ای شده است.

این مراسم با اجرای قرائت قرآن و خطابه‌خوانی توسط تعدادی از نونهالان و قرآن‌آموزان همراه بود که در پایان به تمام مربیان و دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول