اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علمی- کاربردی زنجان:

ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در توسعه فرهنگ قرآنی استفاده شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علمی- کاربردی زنجان گفت: به تشکل‌های دانشجویی در ارتباط با برنامه‌های قرآنی کمتر بها داده شده است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای توسعه فرهنگ قرآن استفاده کرد.

ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در توسعه فرهنگ قرآنی استفاده شود

بهروز صالحی در حاشیه برگزاری جشنواره سراسری قرآن دانشجویان علمی- کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اگر با ایجاد ساز و کار مناسب و فعالیت هدفمند دانشگاه‌ها به‌ ویژه دانشگاه علمی- کاربردی در مسیر اهداف قرانی سوق داده و در پیشبرد اهداف معنوی جامعه حمایت شوند، شاهد توسعه هرچه بیشتر بخش فرهنگی کشور خواهیم بود.

وی  توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در دل جامعه را نیازمند کار کارشناسی شده عنوان کرد و افزود: برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف اقدامی ارزشمند برای ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علمی- کاربردی زنجان، برگزاری محتوایی جشنواره‌های قرآنی، گامی ارزشمند در راستای شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های لازم برای رسیدن به اهداف عالی نظام در سایه برکت عمل به قرآن است.

صالحی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره قرآنی در کشور ما از جایگاه خاصی برخوردار است و حضور پرشور و علاقمند مردم در برنامه‌های قرانی سندی بر این ادعاست.

صالحی در رابطه با ایجاد انگیزه برای علاقه‌مند کردن دانشجویان به قرآن، بیان داشت: ایجاد انگیزه در جوانان نیازمند زمینه‌سازی‌های لازم بر اساس آموزه‌های قرآنی و شناسایی نیازهای جوانان با توجه به شرایط و موقعیت زمانی است.

وی در ادامه سطح کیفی و کمی برگزاری جشنواره قرانی دانشجویان علمی- کاربردی را یادآور شد و اظهار کرد: این جشنواره در کل از سطح خوبی برخوردار بود ولی اگر بخش‌های مختلف از مسابقات تفکیک و با فاصله زمانی خاص و جداگانه انجام شود، مطمئناً کیفیت آن قابل افزایش بود.

به گفته وی، در جشنواره به قرآن‌پژوهی کمتر اهمیت داده شده و این درحالی است که پژوهش در زمینه قرآن توسط اساتید نامی جزو نیازهای فرهنگی جامعه امروز است.

صالحی در پایان به نقش تشویق و ایجاد انگیزه به فعالیت‌های قرآنی نیز اشاره کرد و افزود: با اعطای امتیازاتی خاص در زمینه‌های قرآن به دانشجویان باید ارزش‌گذاری کار آن‌ها را بالا برده تا شاهد خلاقیت آن‌ها را در سطح بالاتری باشیم.

انتهای پیام/ص20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول