اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی خبر داد

حضور 3 میلیون دانش‌آموز در مسابقات موسسه ترویج فرهنگ قرآنی

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: مسابقات هفتگی در تمام استان‌های کشور و 673 شهرستان و 30 هزار آموزشگاه با حضور 3 میلیون دانش‌آموز از فعالیت‌های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی است.

حضور 3 میلیون دانش‌آموز در مسابقات موسسه ترویج فرهنگ قرآنی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد صبح امروز در زائرسرای نیایش در جمع مروجان درس‌هایی از قرآن اظهار کرد: مسابقات هفتگی در تمام استان‌های کشور و 673 شهرستان و 30 هزار آموزشگاه با حضور 3 میلیون دانش‌آموز از فعالیت‌های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی است.

 مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: مسابقه خلاصه‌برداری ویژه رمضان، مسابقه هفتگی پیامکی، مسابقه اینترنتی و آموزش ضمن خدمت با حضور 285 هزار فرهنگی در سطح کشور به صورت مجازی از دیگر فعالیت‌های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی است.

موحدی‌نژاد در ارتباط با اهداف موسسه ترویج فرهنگ قرآنی افزود: انس بیشتر با قرآن، ایجاد رفتارهای قرآنی تاثیرگذار، تلاش برای محجوریت‌زدایی قرآن و موسسات قرآنی، غنی‌سازی اوقات فراغت و پاسخ‌گویی به شبهات دینی از اهداف موسسه ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن گفت: افتتاحیه بیستمین مسابقات درس‌هایی از قرآن در حرم حضرت عبدالعظیم و با حضور مسئولان آموزش و پرورش و خیران انجام شد و امسال افزایش 3 درصدی حضور دانش‌آموزان را در این مسابقات داشتیم.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی یادآور شد: حدود 100 هزار نفر از دانش‌آموزان در منطقه انتخاب می‌شوند که با برگزاری آزمون کتبی 12 هزار نفر آنان به فینال کشوری راه می‌یابند.

موحدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در راستای برنامه درس‌هایی از قرآن امسال در نظر گرفته شد تا به صورت آزمایشی انجمن اولیا و مربیان نیز در این مسابقات حضور داشته باشند که با سهمیه‌بندی‌های انجام شده حدود 30 هزار نفر از والدین در تهران شرکت کردند.

وی با اشاره به حضور دانش‌آموزان استثنایی در مسابقات درس‌هایی از قرآن اظهار کرد: امسال حدود 50 هزار نفر از دانش‌آموزان استثنایی در برنامه درس‌هایی از قرآن شرکت کردند که در سال‌های آینده سعی می‌کنیم افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

مدیر موسسه ترویج فرهنگ قرآنی یادآور شد: برای موسسه ترویج فرهنگ قرآنی سایتی طراحی شده که بخش‌های پاسخ به شبهات دینی، 31 سال درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی و 350 نکته برگزیده کوتاه از جلسات حجت‌الاسلام قرائتی قرار دارد.

موحدی‌نژاد در ارتباط با برنامه‌های آینده موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: تولید محتوای آموزشی برای مدرسه مجازی قرآن، کتب انس با قرآن، تولید نرم‌افزارهای آموزشی از برنامه‌های آینده موسسه است.

وی افزود: هر سال همزمان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر کتاب راه تربیت چاپ می‌شد اما امسال در نظر گرفته شد تا 31 نامه نهج‌البلاغه چاپ شود که با استقبال خوبی رو‌به رو شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول