اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان‌وبلوچستان:

موسسات قرآنی از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی سیستان‌وبلوچستان گفت: مؤسسات می‌توانند کارآیی خوبی در کمک به دولت و اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی و ایجاد امنیت در شهرها و روستاها داشته باشند.

موسسات قرآنی از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند

سیدمهدی پورموسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: مؤسسات قرآنی منبع و مکان خوبی برای استعدادیابی و نخبه‌پروری قرآنی هستند زیرا به‌دلیل مردمی بودن با مردم و با دستگاه‌های دولتی ارتباط دارند.

وی با تأکید بر رشد فعالیت‌های مؤسسات قرآنی در سال‌های اخیر گفت: با توجه به رشد فعالیت مؤسسات قرآنی و رویکرد دولت به برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی در سال‌های اخیر، خانواده‌ها رویکرد خوبی را برای برنامه‌های مؤسسات نشان داده‌اند و ایجاد تنوع از سوی مؤسسات در آموزش قرآن همچون برگزاری دوره‌های آموزشی نگرشی دیگر به قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، دوره‌های تربیت مربی و دوره‌های قرائت قرآن و محافل انس با قرآن دیدگاه‌های ویژه‌ای را به خانواده‌ها در این زمینه‌ها داده است.

وی افزود: تربیت 560 مربی قرآن در این استان نشان‌دهنده گسترش فعالیت این مؤسسات و توجه خانواده‌ها به آموزش مؤسسات قرآنی در این استان است و می‌توان نتیجه گرفت خانواده‌ها رویکرد ویژه قرآنی را برای فرزندان خود در نظر گرفته‌اند که این موضوع تأثیرپذیری خاص خود را دارد و اگر بتوانیم روش‌های نوین آموزش قرآن و پیام‌های قرآن و کتاب الهی را به‌نحو مطلوب در جامعه پیاده کنیم، هم خانواده‌ها از برنامه‌های آموزش قرآن استقبال می‌کنند و هم در جامعه نشاطی به‌وجود می‌آید که همه می‌توانند از آن بهره ببرند.

این مسئول توجه به نیاز جامعه در ارائه برنامه‌‌های آموزشی توسط مؤسسات را ضروری دانست و اظهار کرد: توجه به نیاز جامعه و ارائه برنامه‌های قرآنی همچون تدبر در قرآن، درک مفاهیم قرآن، انیمیشن و فیلم‌های قرآنی در اماکن عمومی همانند پارک‌ها می‌تواند به اقشار مختلف جامعه به‌ویژه خانواده‌ها در تربیت فرزندان کمک کند.

وی افزود: مؤسسات قرآنی می‌توانند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید کشوری برای خانواده‌ها سطح آگاهی و هوشیاری تربیت دینی والدین جهت تربیت صحیح فرزندان به دور از آفت‌های اخلاقی را بالا ببرند.

پورموسوی در ادامه درباره جایگاه مؤسسات در آموزش‌های قرآنی ـ دینی‌ خانواده‌ها تصریح کرد: اگر کمک‌های دولت به‌نحو صحیح در اختیار مؤسسات قرآنی باشد، مؤسسات فعالیت ویژه خود را انجام می‌دهند و نتیجه مطلوبی را در خانواده‌ها بر جای می‌گذارند. برای مثال آموزش قرآن به خردسالان و ادامه دادن این آموزش‌ها در همه سنین نیاز به بودجه دارد تا افراد بتوانند دوره‌های تکمیلی را ادامه دهند.

وی درباره توجه بیشتر مؤسسات به بخش آموزشی تا پژوهشی و تبلیغی گفت: بودجه، حمایت و نیازمندی جامعه به آموزش را می‌توان عامل اصلی توجه مؤسسات قرآنی به بخش آموزشی دانست.

مسئول اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان سیستان‌وبلوچستان در مورد مطابقت فعالیت‌های ارائه شده در مؤسسات با نیاز جامعه اظهار کرد: با توجه به رویکرد‌های جدید جامعه به فراگیری قرآن، خانواده‌ای وجود ندارد که از مؤسسات قرآنی طلب دوره‌های آموزش قرآن و کارگاه آموزشی در سطوح مختلف کند و مؤسسات در انجام این امر ناتوان باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سال گذشته طرح اجرای برنامه مهارت‌های زندگی قرآن در مؤسسات این استان برنامه‌ریزی شده و مرحله اجرایی‌شدن این طرح طی سال جاری در مؤسسات آغاز و با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها مواجه شده است.

پور‌موسوی بیان کرد: اگر مؤسسات خود را باور کنند و از اساتید خوب در برگزاری دوره‌ها بهره بگیرند می‌توانند تجربه لازم را کسب کنند و نتایج به دست آمده از سوی مؤسسات می‌تواند کارآیی خوبی در کمک به دولت و اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از ناهنجاری اجتماعی و ایجاد امنیت در شهرها و روستاها داشته باشد.

پورموسوی در پایان اظهار کرد: مؤسسات قرآنی می‌توانند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و با حضور اساتید کشوری برای خانواده‌ها، سطح آگاهی و هوشیاری تربیت دینی والدین به‌منظور تربیت صحیح فرزندان به دور از آفت‌های اخلاقی را بالا ببرند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول