اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد:

بروکراسی فرسایشی کمر تولیدکنندگان را شکسته است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بروکراسی فرسایشی کمر تولیدکنندگان و صادرات را شکسته و با ادامه این وضع نباید انتظار بهبود تولید را داشته باشیم.

بروکراسی فرسایشی کمر تولیدکنندگان را شکسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی پیش از ظهر امروز در مراسم روز ملی صادرات کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: صادرات 9.8 میلیون دلاری به هیچ عنوان شایسته این استان نیست و همه ما باید تلاش کنیم تا این جایگاه به آن‌چه شایسته است، برسد.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید اذعان کرد به‌رغم قابلیت‌های بالای تولید و صادرات در این استان ولی متأسفانه رغبتی برای ورود به مقوله صادرات در این استان وجود ندارد که لازم است این معضل آسیب‌شناسی شود که چرا مردم ما به صادرات روی نمی‌آورند.

وی ادامه داد: حتی تجار و تولیدکننده‌های ما نیز با صادرات آشنایی لازم را ندارند و این مشکل تا حد زیادی کهگیلویه و بویراحمد را از جایگاه شایسته آن در صادرات دور نگه داشته است.

کیانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: پیروزی کشور عزیزمان ایران تنها با الگوگیری از وحدت و همدلی دوران جنگ میسر است دورانی که مسئولان و مردم بدون توجه به چپ و راست و اصولگرا تنها برای سربلندی این آب و خاک تلاش می‌کردند.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اقتصاد کنونی ایران را گروگان سیاسی دشمن خواند و بیان کرد: جان گرفتن دوباره اقتصاد نیازمند تدابیر سخاوتمندانه دولتمردان است.

وی تاکید کرد: امروز هر کارخانه در این کشور یک خاکریز محسوب می‌شود و تعطیلی یک کارخانه یعنی از دست دادن سنگرهای مبارزه با تحریم‌ها در این جنگ اقتصادی.

این مسئول بخش خصوصی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: امید به داشتن اقتصاد قوی بدون بخش خصوصی قوی امیدی واهی و دست نیافتنی است که مسئولان باید اقدامات عملی و غیر شعاری در این باره اتخاذ کنند.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با انتقاد شدید از عدم توجه مسئولان کشوری به تولید و صادرات در این استان گفت: متأسفانه در همه این سال‌ها حضور مقامات وزارت صنعت و معدن و تجارت به بهانه‌هایی چون لغو پروازها، آن هم در آخرین ثانیه‌ها ممکن نشد در حالی که اگر اهتمام جدی‌تری برای حضور در مراسم روز ملی صادرات کهگیلویه و بویراحمد بود بدون شک برنامه‌ریزی بهتری از سوی مسئولان کشور انجام می‌شد.

* تصمیمات اقتصادی کشور با مشورت بخش خصوصی نیست

کیانی ادامه داد: نبود فرودگاه و کمبود امکانات ترانزیتی موجب وارد شدن هزینه‌های سرسام‌آوری به تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی شده که اگر واقعا می‌خواهیم به اهداف پیش‌بینی شده صادرات برسیم باید به فکر رفع این نارسایی‌ها باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی دغدغه‌های خود کار کارشناسانه را راه نجات صادرات از بن‌بست دانست و خاطرنشان کرد: بخش‌نامه‌های یک شبه و بروکراسی فرسایشی کمر تولیدکنندگان و صادرات را شکسته و با ادامه این وضع نباید انتظار راست شدن کمر تولید را بکشیم.

وی تاکید کرد: به ویژه در وضعیت اقتصادی فعلی کشور باید تصمیمات با مشورت بخش خصوصی و تولیدکنندگان باشد تا شاهد بیرون رفت از وضعیت فعلی کشور باشیم.

این مسئول بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد از استاندار تازه منصوب شده این استان برای توجه به مسائل بخش خصوصی و نزدیک شدن آن‌ها به بدنه دولت قدردانی کرد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول