اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه محرم

مستند «محرم در زاهدان» تولید و آماده پخش است

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان گفت: به مناسبت ماه محرم، مستند «محرم در زاهدان» تولید و آماده پخش است.

مستند «محرم در زاهدان» تولید و آماده پخش است

محسن ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: مستند «محرم در زاهدان» تولید واحد هنرهای سینمایی حوزه‌ هنری سیستان‌وبلوچستان به مناسبت ماه محرم آماده ارائه به علاقه‌مندان است.

وی افزود: در ایام محرم مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان با شور و حال خاصی و با حضور مردم متدین و مذهبی در گوشه و کنار استان و زاهدان به فراخور فرهنگ و شیوه‌های مرسوم هر منطقه و شهر به ائمه و اهل بیت (ص) برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان اضافه کرد: حوزه هنری سیستان‌وبلوچستان این شیوه‌ها و مرسوم‌های قومیتی را به صورت یک مستند بیست دقیقه‌ای با فرمت تصویری (DVD) که توسط یاسر خیر کارگردانی شده، آماده کرده است.

وی ادامه داد: مستند«محرم در زاهدان» آداب و شیوه‌های خاص عزاداری اقوام مختلفی از قبیل سیستانی، خراسانی، یزدی، کرمانی، ترکی، افغانی و غیره که در کنار هم زندگی می‌کنند را به تصویر کشیده است.

ذوالفقاری بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این مستند را از روز شنبه 27 آبان ماه با مراجعه به حوزه هنری استان واقع در خیابان آزادی دریافت کنند.

انتهای پیام/175004/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول