اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکانون پرورشی کرمان خبر داد

تولید 3 انیمیشن توسط کودکان رفسنجانی

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: 3 انیمیشن «پستچی گل‌ها»، «پینه‌دوز» و «پروانه» توسط کودکان رفسنجانی تولید شد.

تولید 3 انیمیشن توسط کودکان رفسنجانی

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان، اظهار داشت: اعضای کارگاه انیمیشن‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفسنجان موفق به تولید سه انیمیشن کوتاه با تکنیک کات‌اوت دستی شدند.

وی عنوان کرد: این کارگاه با هدف انجام فعالیت‌های کتاب‌محور از یک سال قبل در مرکز فرهنگی هنری رفسنجان راه‌اندازی شده است و اعضای کارگاه انیمیشن تاکنون موفق به تولید سه انیمیشن کوتاه شده‌اند.

گنجعلیخانی ابراز داشت: انیمیشن کوتاه «پستچی گل‌ها» بر اساس طرحی از کتاب «آقای تابستان» نوشته منیره هاشمی با تکنیک کات‌اوت دستی ساخته شده است.

وی افزود: ساخت عروسک‌ها و دکور توسط آوا گواشیری 9 ساله و فاطمه ابراهیمی 11 ساله انجام گرفته و مریم حسین‌پور مربی فرهنگی مرکز رفسنجان این اثر را کارگردانی کرده و همچنین قرائت شعر این کار توسط آوا گواشیری انجام شده است.

گنجعلیخانی بیان داشت: همچنین دو انیمیشن «پینه‌دوز» و انیمیشن «پروانه»  برگرفته از کتاب «میومیو تشکر» به همت مبینا محتشم 10 ساله و علیرضا محتشم 13 ساله ساخته شده و مریم حسین‌پور فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان نیز با همکاری شهرداری و شورای اسلامی نخستین جشنواره پویانمایی سیرجان را برگزار می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: مشکلات و مسائل حوزه شهری و شهرسازی، آسیب‌های اجتماعی و استفاده از آیتم‌ها و المان‌های شاخص سیرجان از جمله محورهای اصلی این جشنواره است.

گنجعلیخانی با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در جشنواره پویانمایی سیرجان می‌توانند با خلق اثر در قالب پویانمایی، فیلمنامه‌نویسی و تصویرسازی شخصیت‌های انیمیشن در این جشنواره شرکت کنند، اذعان داشت: نخستین جشنواره پویانمایی سیرجان نیمه دوم آبان ماه جاری با تقدیر از برگزیدگان جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی کاروان «کتابخانه صبا» با هدف راه‌اندازی کتابخانه در مناطق محروم در ایران بیان داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان این آمادگی را دارد که 2 هزار نسخه کتاب ویژه این گروه سنی را در اختیار کاروان صبا قرار دهد.

انتهای پیام/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول