اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

ممنوعیت 52 قلم کالای صادراتی به ضرر بخش تولید و صنعت است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ممنوعیت 52 قلم کالای صادراتی به ضرر بخش تولید است و دولت برای توسعه صادرات و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی باید در سیاست‌های اقتصادی خود بازنگری کند.

ممنوعیت 52 قلم کالای صادراتی به ضرر بخش تولید و صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهروز پور‌سلیمان ظهر امروز در کمیسیون تجارت و امور گمرکی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل اظهار داشت: صادرکنندگان با مشکلات زیادی مواجه هستند و متاسفانه این مشکلات نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه بخش دولتی به صادرات باعث شده است که صادر‌کنندگان نه تنها نتوانند فعالیت خود را در کشورهای دیگر توسعه دهند بلکه با از دست دادن بازارهای هدف در کشورهای دیگر عملاً سطح صادرات پایین آمده و این موضوع به صورت مستقیم بر تولید کشور که محور اصلی اقتصاد است تاثیر گذاشته است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی،‌ صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: برای پویایی اقتصاد کشور و افزایش اشتغال و توسعه پایدار، بخش دولتی باید از فعالان اقتصادی به صورت واقعی حمایت کند و فقط به شعار اکتفا نکند.

رئیس کمیسیون تجارت و امور گمرکی اتاق بازرگانی اردبیل نیز با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان اردبیل بیان داشت: اقتصاد کشور با چالش‌های زیادی مواجه است و بخش دولتی باید به صورت جدی برای برون رفت از تنگناهای موجود و نیز توسعه اقتصادی یاریگر بخش خصوصی باشد.

اسحاق رسولی ممنوعیت 52 قلم کالای صادراتی را به ضرر بخش تولید و صنعت کشور دانست و گفت: برای توسعه صادرات و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی دولت باید در سیاست‌های اقتصادی خود بازنگری کند.

وی به نقش پررنگ بخش خصوصی در توسعه صادرات غیر نفتی اشاره کرد و اذعان داشت: برای حضور پایدار کالاهای صادراتی کشور در بازارهای هدف ضرورت دارد بخش خصوصی و دولتی در کنار هم برنامه‌های راهبردی تدوین و بدون تعلل آن را عملیاتی کند.

انتهای پیام/62005/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول