اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد:

اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با محیط کار و تولید بیگانه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اکثرا با محیط کار و تولید بیگانه هستند و این عامل سبب بیکاری آنها می‌شود.

اکثر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها با محیط کار و تولید بیگانه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا جاوید عربشاهی ظهر امروز در نشستی خبری  در مرکز رشد فناوری گناباد اظهار داشت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از اهداف مهم مرکز رشد فناوری ایران است؛ به نحوی‌که در حال حاضر 9هزار شرکت دانش‌بنیان در ایران وجود دارد که قرار است در پایان برنامه پنجم توسعه به 20 هزار شرکت افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اهمیت این مراکز ادامه داد: مراکز رشد فناوری فرصت مناسبی را برای افراد تحصیل‌کرده به‌وجود آورده است که با جذب در شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در تولید و پیشرفت صنعت موثر باشند.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش وابستگی کشور نسبت به درآمدهای نفتی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بیکاران فارغ‌التحصیل و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در اشتغال‌زایی تصریح کرد: تعداد بیکاران تحصیل‌کرده لیسانس به بالا در ایران بیش از افراد بیکار دیپلم و پائین‌تر از آن است و مراکز رشد فناوری می‌توانند بستر  مناسبی را برای ورود به عرصه کار برای افراد تحصیل کرده فراهم کنند.

جاوید عربشاهی گفت: هدایت پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت تولید محصول و یا عیب‌یابی صنایع کشور یک ضرورت است و دانشگاه‌های کشور باید در این زمینه گام بردارند.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد با انتقاد از مراکز آموزش عالی شهرستان گناباد گفت: متاسفانه هیچ کدام از مراکز آموزش عالی شهرستان گناباد جهت تصویب پایان‌نامه‌های دانشجویان خود از مرکز رشد فناوری مشورت نخواسته‌اند؛ در حالی‌که ما می‌توانیم در ارائه موضوعات مورد نیاز بخش صنعت همکاری لازم را با دانشجویان داشته باشیم.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد بیان کرد: در حال حاضر، پایان‌نامه‌های دانشجویان بیشتر کپی‌برداری و جمع‌آوری مطلب است تا اینکه نتیجه کار و پژوهش در عرصه عمل و نیازمندی‌های کشور باشد.

جاوید عربشاهی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها اکثرا با محیط کار و تولید بیگانه هستند و این عامل سبب بیکاری آنها می‌شود.

وی تصریح کرد: نرخ رشد علمی ایران 11 برابر متوسط نرخی علمی دنیاست؛ اما متاسفانه این رشد در بخش صنعت تاثیر خود را آشکار نکرده است، زیرا شتاب علمی در عرصه تئوری بیش از عرصه‌های کاربردی و ایده‌های منجر به تولید محصول بوده است.

جاوید عربشاهی گفت: تعداد دانشجویان ایران نسبت به سال 57، تقریبا 30 برابر شده اما این افزایش، در صنعت تاثیرگذار نبوده است.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد در ارتباط با عمکرد مرکز رشد فناوری گناباد در مهرماه سال جاری گفت: ثبت‌نام شرکت‌های مستقر در مرکز در جشنواره شیخ بهایی،ثبت‌نام طرح‌های نو‌آوری در دهمین جشنواره ایده‌های ملی برتر در یزد و راه‌اندازی و تائید صلاحیت آزمایشگاه کالیبراسیون از جمله فعالیت‌هایی است که در مهرماه امسال در گناباد انجام شد.

جاوید عربشاهی افزود: شروع بازدیدهای کمیته عارضه‌یابی از کارخانه‌ها و شرکت‌های گناباد، برگزاری چند جلسه با مسئولین شهرستان و کشوری و فراهم  نمودن مقدمات حضور شرکت‌ها در کارگاه آموزشی قوانین راه‌اندازی یک بنگاه اقتصادی و ثبت‌نام شرکت‌های مستقر در مرکز در سامانه اطلاعات فناوری ایران جهت انتخاب واحد فناور برتر در کشور از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/ 70007/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول