اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار استانداری خراسان‌رضوی:

آمار و اطلاعات صحیح مبنای حل مشکلات اجتماعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی گفت: تنها آمار و اطلاعات صحیح می‌تواند مبنای حل مشکلات و معضلات اجتماعی باشد.

آمار و اطلاعات صحیح مبنای حل مشکلات اجتماعی است

هادی ذاکری صبح امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، ضمن تاکید بر محرمانه بودن آمار و اطلاعات مردم در تمامی آمارگیری‌ها، اظهار کرد: طبق ماده 7 قانون مرکز آمار ایران هر شخص ساکن در ایران و همچنین اتباع ایرانی مقیم خارج کشور مکلف هستند به پرسش‌های مربوط به کلیه سرشماری‌ها و آمارگیری‌هایی که توسط مرکز آمار ایران انجام می‌شود پاسخ صحیح دهند.

وی ادامه داد: آمار و اطلاعاتی که ضمن آمارگیری‌های مختلف از افراد و موسسات جمع‌آوری می‌شود، کاملا محرمانه است و جز در تهیه آمارهای کلی و عمومی به‌هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

ذاکری افزود: اطلاعات جمع‌آوری‌شده از افراد و موسسات، در اختیار مراجع قضایی، اداری و مالیاتی و قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی تاکید کرد: به استناد قانون، دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی، امین مردم است و اطلاعات جمع‌آوری شده از طرح‌های آمارگیری و سرشماری‌ها تنها در اختیار دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی است.

ذاکری با تاکید بر ضرورت اجرای ماده 7 قانون مرکز آمار ایران، خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی مجاز به مطالبه،‌ استناد و استفاده از اطلاعات مردم از طریق دفتر آمار و اطلاعات استانداری نیست.

وی خاطرنشان کرد: افراد، بنگاه‌ها و موسسات اقتصادی می‌توانند با اطمینان کامل با ماموران آمارگیر که از سوی این دفتر اعزام می‌شوند و دارای کارت شناسایی معتبر نیز هستند همکاری کنند.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه استفاده از آمارها در برنامه‌ریزی‌ها به منظور رفع مشکلات اجتماعی و معیشتی مردم موثر است، بیان کرد: تمامی آمارها و اطلاعاتی که از سوی ماموران آمارگیر در سرشماری‌ها جمع‌آوری می‌شود، صرفا در برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری و استانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ذاکری عنوان کرد: دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی انتظار دارد مردم با ماموران آمارگیر همکاری داشته باشند تا مسئولان بتوانند براساس اطلاعات صحیح، در برنامه‌ریزی‌های شهری اقدامات‌موثری را انجام دهند.

تمامی اطلاعات سرشماری‌ برای عموم مردم قابل مشاهده است

ذاکری خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات و آمارهای سرشماری‌های انجام شده توسط دفتر‌ آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی در زیرپورتال آن به صورت آنلاین قابل مشاهده است و عموم مردم با مراجعه به این آدرس ttp://Amar.khorasan.ir  می‌توانند از آمارها مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش‌های مهم در اجرای طرح‌های آماری، بدپاسخگویی، کم پاسخگویی و عدم پاسخگویی است خاطرنشان کرد: در راستای استفاده از برنامه‌های مناسب و تصمیم‌‌گیری‌های منطقه‌ای و کشوری نیاز به اطلاعات صحیح و به‌هنگام است.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خراسان‌رضوی افزود: یکی از اهداف مرکز آمار ایران حرکت درمسیر آمارهای ثبتی است.

وی همچنین با تاکید بر راه‌اندازی زیر پورتال دفتر آمار اطلاعات خراسان‌رضوی اظهار کرد: هدف از اجرایی شدن فعال‌سازی زیرپورتال دفتر آمار و اطلاعات، کاهش مراجعات بیش از 300 ارباب رجوع و مکاتبات فراوان دستگاه‌ها است.

انتهای پیام/ 70003/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول