اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی:

آمار دقیقی از ورزشکاران سازمان یافته خود نداریم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی گفت: چون بازی‌های بومی محلی در دل خانواده‌های ایرانی قرار دارد آمار دقیقی از ورزشکاران سازمان یافته خود نداریم.

آمار دقیقی از ورزشکاران سازمان یافته خود نداریم

بهار بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: استان‌های کشور استقبال بسیار خوبی از نخستین جشنواره حرکت و برکت ویژه بانوان که در شاهین‌شهر برگزار شد، داشتند.

وی تصریح کرد: سعی کردیم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرهنگ و رسوم مختلف ایرانی را سینه به سینه انتقال دهیم و در بیشتر تیم‌ها نیز رده سنی مادربزرگ وجود داشت چرا که از حجب و حیای خاصی برخوردار بودند و می‌توانستند این فرهنگ را به نسل‌های بعدی نیز انتقال دهند.

نایب رییس فدراسیون ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی ادامه داد: در جریان پخت نان که برکت ایرانیان محسوب می‌شود هر استان آداب و رسوم مخصوص به خود را داشت که آمیخته با فرهنگ غنی کشور ما بود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب اصفهان برای میزبانی جشنواره حرکت و برکت ویژه بانوان اظهار کرد: به دلیل توانایی خاص این استان در برگزاری این رقابت‌ها و نظر مسئولان این شهر به حفظ ارزش‌های فرهنگی و اینکه این شهر مجموعه‌ای از آثار سنتی و تاریخی را در دل خود جای داده است ما نیز راغب بودیم که این جشنواره در اصفهان برگزار شود.

بهرامی افزود: چون بازی‌های بومی محلی در دل خانواده‌های ایرانی قرار دارد آمار دقیقی از ورزشکاران سازمان یافته خود نداریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تنها اعزام ما به رقابت‌های برون مرزی کشتی سنتی آقایان است.

انتهای پیام/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول