اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل خبر داد

افزایش 4.3 درصدی آمار تصادفات استان اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از افزایش 4.3 درصدی آمار تصادفات استان اردبیل نسبت به شش ماه مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 4.3 درصدی آمار تصادفات استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد جعفرزاده ظهر امروز در نشست خبری مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل، آمار تصادفات شش ماه نخست سال گذشته را 2 هزار و 341 ماموریت و در شش ماهه اول سال جاری نیز 2 هزار و 442 مورد اعلام کرد.

این مسئول تعداد کل ماموریت‌های جاده‌ای و شهری  این مرکز را در شش ماهه نخست سال جاری، 13 هزار مورد بیان کرد و گفت:‌ بیشتر ارقام آن مربوط به حوادث شهری است.

جعفرزاده با بیان اینکه در تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پزشکی در ابتدا شرح حال اولیه بیمار اخذ می‌‌شود، افزود: از طریق بی‌سیم به نزدیکترین پایگاه اطلاع‌رسانی شده و مجموعه تکنسین‌ها اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به حرکت یک دقیقه‌ای بعد از اطلاع‌رسانی اورژانس در روز و دو دقیقه‌ای در شب، بیان داشت :‌ زمان حرکت از طریق سیستم دقیق نظارتی ثبت و ضبط می‌شود و اگر بیش از این زمان مشخص شده باشد برخورد جدی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل میانگین استاندارد رسیدن به محل حادثه را 10 دقیقه شهری و 15 دقیقه جاده‌ای عنوان کرد و ابراز داشت: اورژانس این مرکز ‌در رسیدن به بالین بیمار در شهر حداکثر شش دقیقه و 20 ثانیه و در جاده 10 دقیقه و یک ثانیه رکورد داشته که این رقم نسبت به آمار کشوری پایین است.

این مسئول افزایش کل ماموریت‌ها را پنج درصد گزارش کرد و گفت:‌ در شش ماه نخست سال جاری،2 هزار و 500 نفر از جمله کارکنان دولت، دانش‌آموزان و مربیان و معلمان مدارس، اساتید دانشگاه و رانندگان آموزش همگانی کمک‌های اولیه را دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفرزاده در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای طرح‌های ویژه این مرکز در طول سال از جمله اجرای طرح امداد نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین در جاده‌ها و مبادی شهر، اذعان داشت: ‌طرح‌های دیگری نیز چون طرح بازگشایی مدارس، طرح امداد تابستانی و طرح زمستانی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول