اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نکا:

آمار طلاق خانواده امداد به کمتر از 2 درصد رسید

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نکا گفت: آمار طلاق خانواده کمیته امداد نکا به کمتر از 2 درصد رسیده است.

آمار طلاق خانواده امداد به کمتر از 2 درصد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سید موسی عمادی پنجشنبه شب در همایش روز خانواده در سالن امیرالمومنین(ع) ارشاد نکا یکی از فعالیت‌های فرهنگی کمیته امداد امام خمینی را اهدای جهیزیه ازدواج به نوعروسان زیر پوشش این کمیته دانست و اظهار کرد: در سال جاری به بیش از 100 نوعروس نکایی جهیزیه ازدواج داده شده است.

وی افزود: همزمان با سالروز ازدواج امام علی (ع) و فاطمه زهرا(س) 50 زوج جوان نکایی در یک مراسم به خانه بخت رفتند.

عمادی بیان داشت: کمیته امداد در اهداف بلند فرهنگی خود، زدودن فقر از چهره افراد زیرپوشش و سالم‌سازی خانواده‌ها را در دستور کار خود دارد و در این رابطه با تمام توان در بحث آموزش‌های مختلف وارد شده است.

رئیس کمیته امداد نکا یادآور شد: یکی از عوامل پیشگیری از وقوع طلاق، اطلاع افراد از مسائل و مشکلات خانواده است که برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی تاثیر بسزایی در کاهش طلاق در جامعه دارد.

عمادی گفت: آموزش دختران در آستانه ازدواج، آموزش همسران جوان، آموزش خطرات اعتیاد، آموزش نظام جامع و بهداشت فردی و اجتماعی از جمله آموزش‌های لازم توسط این نهاد است.

وی افزود: آموزش چهره به چهره و گروهی و آموزش‌های مختلف در این رابطه می‌تواند در ارتقا سطح فرهنگی تاثیرگذار بوده و جامعه هدف ما را به سمت تعالی رهنمون شود.

فرماندار نکا نیز در سخنانی خانواده را اصل و اساس هر جامعه دانست که با سالم بودن و تطهیر خانواده می‌توان به آینده یک جامعه و سلامت آن امیدوار بود.

رضا آزادی کناری خاطرنشان کرد: سعادت و رستگاری در جامعه به داشتن توپ و تفنگ و سلاح و ادوات جنگی نیست بلکه نجات و رستگاری هر جامعه به رعایت اصول اساسی زندگی است که باید در جامعه رعایت شود.

وی گفت: سبک زندگی مهم است و این مسئله باید در جامعه ما اصلاح شود و از چشم و هم‌چشمی‌ها که آفت و مشکل بزرگ برخی از افراد در جامعه است از زندگی برداشته شود.

فرماندار نکا افزود: هر شخصی باید متناسب با درآمد و توان خود زندگی کند و نباید با چشم و هم چشمی، حسادت و اسراف، زندگی را بر خود و خانواده تنگ کنیم.

آزادی کناری از خانواده بزرگ امداد به عنوان خانواده سخت کوش و ساعی در امرار معاش و کسب روزی حلال نام برد که زنان سرپرست خانواده آن و بقیه تلاشگران این عرصه با صلابت در پی کسب روزی حلال هستند.

وی گفت: تنبلی آفت بزرگ زندگی امروز است و باید فرزندان خود را به تلاش و کسب روزی حلال هدایت کنیم تا سعادت و جاودانگی همیشگی نصیب حال ما و آنان شود.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم با حضور فرماندار نکا و جمعی از مسئولان، از شش خانواده موفق و برتر زیر پوشش این نهاد در نکا تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول