اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شبکه‌های فارسی‌زبان موجب افزایش آمار طلاق هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان موجب بی‌رغبتی زوج‌ها به یکدیگر و افزایش طلاق‌ها در ایران هستند.

شبکه‌های فارسی‌زبان موجب افزایش آمار طلاق هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد طهماسبی چهارشنبه شب در بیست و هشتمین جلسه از سلسله مباحث یک همسر خوب برای یک زندگی خوب با موضوع خانواده، نشاط و شادابی اظهار داشت: دشمن زمانی که از جنگ نظامی با ایران مایوس شد، جنگ فرهنگی را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ فرهنگی برای فروپاشی نهاد خانواده تلاش می‌کند، بیان داشت: شبکه فارسی‌وان توسط یک فرد یهودی‌الاصل راه‌اندازی شده که دارای 60 شبکه ماهواره‌ای به 13 زبان است.

طهماسبی تصریح کرد: شبکه فارسی‌وان سریال‌های طولانی به زبان فارسی را با استفاده از زنان زیبا پخش می‌کند که این فیلم‌ها مردها را نسبت به همسر خود بی‌رغبت می‌کند و این امر موجب آغاز اختلاف بین زوج‌ها و افزایش طلاق‌های توافقی می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید «خانواده مسئله بسیار مهم و پایه اصلی و موضوع درجه اول کشور است».

طهماسبی آمار طلاق‌ها در ایران را نگران‌کننده خواند و اذعان کرد: روزانه 500 زوج به صورت توافقی از یکدیگر جدا می‌شوند.

وی با بیان اینکه طلاق‌های توافقی از مرز هشدار عبور کرده و به بحران رسیده است، افزود: ماهانه 12 هزار پرونده با موضوع طلاق وارد قوه قضائیه می‌شود.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه با بیان اینکه زنان 80 درصد متقاضیان طلاق‌های توافقی هستند و 40 درصد افراد متقاضی طلاق در دوران عقد و یا سه سال نخست زندگی مشترک هستند، بیان کرد: سن ازدواج دختران در 10 سال گذشته بین 15 تا 19 سال و در حال حاضر بین 20 تا 24 سال است و رشد ازدواج منفی دو و رشد طلاق مثبت پنج است.

طهماسبی با اشاره به این سخن رهبری که می‌فرماید «جامعه اسلامی بدون بهره‌مندی از خانواده سالم، سرزنده و بانشاط نمی‌تواند پیشرفت کند»، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌های ما پرخاشگر، بی‌حوصله و عصبی هستند و از قرص اعصاب استفاده می‌کنند.

این مشاور خانواده با بیان اینکه 10 درصد از مراجعان برای مشاوره ازدواج و 90 درصد برای مشاوره طلاق به من مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: دین اسلام دین نشاط و شادابی است و خانواده باید با نشاط باشد و در این زمینه رهبری می‌فرماید «زندگی بدون لبخند، زندگی جهنمی است».

وی عنوان کرد: زن و شوهر در کنار یکدیگر زندگی کردن را بلد نیستند و به جای هم‌نفس بودن، هم‌قفس هستند و به جای شریک، رقیب هم هستند.

این کارشناس مسائل خانواده خوش‌اخلاقی، تبسم و شوخی، هدیه دادن، آراستگی و نظافت، مشورت، محبت، صله‌رحم، استفاده از لباس شاد و خوشرنگ، تفریح و مسافرت و دوری از سوء‌ظن را مهم‌ترین راهکارها برای ایجاد شادی و نشاط در زندگی ذکر کرد.

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) خوشرویی در برخوردها، جا دادن به افراد در مجلس و به زیبا‌ترین نام صدا کردن اشخاص از عوامل دوستی است.

طهماسبی بیان کرد: در هنگام اهدای هدیه به همسر باید به نکاتی چون دقت به نیاز همسر و حساسیت وی، سلیقه خود، استفاده از جمله‌های زیبا، جلوگیری از اسراف و زیاده‌روی و اهدای هدیه در جمع و تکراری نبودن هدیه توجه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه وجود اعتماد در زندگی را ضروری خواند و ابراز داشت: زن و مرد حق ورود به حریم خصوصی یکدیگر را ندارند. 

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول