اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

مردم به آمارهای رسمی اعتماد کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: اگر مردم به آمارهای رسمی کشور اعتماد نکنند، نمی‌توانیم کشوری بالنده در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

مردم به آمارهای رسمی اعتماد کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در دیدار رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به نقش آمار در توسعه کشور و تأثیر آن بر اقتصاد، فرهنگ و سیاست اظهار کرد: آمار دارای ویژگی‌هایی است که کارایی را چند برابر می‌کند و تأثیر آن بر اقتصاد، فرهنگ و حتی سیاست کم‌نظیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آمار نشان‌دهنده وضع موجود است افزود: یکی از مسائل مهم این است که بدانیم پیرامون ما چه می‌گذرد و بر اساس آنچه می‌دانیم و می‌بینیم گام‌هایی برای افق‌های آینده برداریم.

وی با بیان حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) خاطر نشان کرد: کسی که از حال فعلی خود غافل است نمی‌تواند برای آینده گام بردارد، بنابراین با توجه به گذشته و حال می‌توان چشم‌انداز آینده را ترسیم کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر آمار درستی برای آینده در دست داشته باشیم شکست‌های گذشته را تکرار نمی‌کنیم و هر گامی که برمی‌داریم به سوی بالندگی و پیشرفت خواهد بود، یادآور شد: اگر بخواهیم در عرصه‌ جهانی افق‌های روشن داشته باشیم باید زیرساخت‌های درستی را ایجاد کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به کارکردهای مرکز آمار یادآور شد: منظور از مرکز آمار این نیست که گنجینه‌ای درست کنیم که کسی به آن دسترسی نداشته باشد، هدف این است که تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام بتوانند از این آمار استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز مخاطبان مرکز آمار دانشگاهیان و دانشجویان هستند، افزود: استفاده از آمار به فرهنگ‌سازی نیاز دارد که باید در این زمینه کار اساسی انجام داد و حوزه علمیه هم در این زمینه کمک خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: ضمن تقدیر از تلاش مجدانه مسئولان مرکز آمار تلاش می‌کنیم پیوندی استوار بین حوزه و مرکز آمار به وجود بیاید.

حسینی‌بوشهری با اشاره به تصویب سند چشم‌انداز حوزه گفت: ما به سطح وسیعی از اطلاعات نیاز داریم بنابراین باید مرکز آمار ایران آمار مناطق محروم، مدارس علمیه، تعداد علما و فضلا و ... را گردآوری کند تا ما بر اساس آن برای افق آینده برنامه‌ریزی ‌کنیم، اگر چه بخشی از اطلاعات و آمار مورد نیاز را خود ما به صورت میدانی جمع‌آوری‌ کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به مردم گفت: اگر به آمارهای رسمی کشور و مسئولان اعتماد نکنیم نمی‌توانیم یک کشور بالنده در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه قم اضافه کرد: مردم باید به آمارها و مسئولان اعتماد کنند و هر چه آمار دقیق‌تر باشد شرایط فرهنگی و اجتماعی بهتری برای جامعه به وجود می‌آید.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول