اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه خبر داد

‌اعلام آمارها و تحلیل‌های گروه‌های علمی در همایش کتاب سال حوزه

خبرگزاری فارس: دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه از ‌اعلام آمارها و تحلیل‌های گروه‌های علمی مختلف کتاب‌های حوزوی در این همایش خبر داد.

‌اعلام آمارها و تحلیل‌های گروه‌های علمی در همایش کتاب سال حوزه

سید مهدی حقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری همایش کتاب سال حوزه اظهار کرد: این همایش به صورت سالانه برگزار می‌شود و هدف آن معرفی، شناسایی و تجلیل از نویسندگان و آثار حوزوی برتر در زمینه کتاب و پایان‌نامه‌های سطح چهار حوزوی است.

وی خاطر نشان کرد: 950 اثر به دبیرخانه چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه ارسال شده که از این تعداد 77 عنوان پایان‌نامه دکتری و باقیمانده آنها در قالب کتاب است.

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه با بیان اینکه کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه همایش در قالب 15 گروه علمی تقسیم‌بندی می‌شود گفت: تفسیر و علوم قرآن، حدیث و رجال، فلسفه و کلام، اخلاق و عرفان، تاریخ و سیره، فقه و اصول، کتب مرجع، ادبیات و هنر، علوم اجتماعی، اقتصاد و مدیریت، فقه و علوم سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی، تصحیح و تحقیق، ترجمه و تکنولوژی آموزشی از جمله گروه‌های این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون کار ارزیابی اولیه آثار در گروه‌های 15 گانه به وسیله هیئت‌های داوری انجام شده و 250 اثر به مرحله داوری تفصیلی راه پیدا کردند.

حقی با بیان اینکه 25 تا 30 درصد آثار از مرحله اجمالی عبور و به مرحله تفصیلی راه پیدا کرده است ادامه داد: اکنون 200 نفر از داوران در حال ارزیابی تفصیلی آثار هستند که پس از انجام داوری، نتایج را اعلام می‌کنند.

وی به مقایسه آماری بین آثار ارسال شده به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه اشاره کرد و افزود: در زمینه تعداد آثار ارسال شده تفاوت محسوسی نسبت به سال گذشته مشاهده نشده ولی این امکان وجود دارد که در مرحله تفصیلی ارزیابی افزایش کیفی آثار مشاهده شود.

دبیر چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه خاطر نشان کرد: در انتخاب آثار در مرحله نهایی محدودیتی وجود ندارد و هر اثری که از امتیاز لازم برخوردار باشد به عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر معرفی می‌شود.

وی با اشاره به مطالعات آماری و اطلاعاتی درباره مجموعه آثاری هشت دوره گذشته همایش کتاب سال حوزه گفت: کیفیت، سمت و سوی علمی، نقاط قوت و ضعف و توجه به نکات کلیدی در جامعه از جمله مواردی است که در این مطالعات به آن پرداخته شده است.

حقی یادآور شد: برگزاری نشستی با برگزیدگان همایش کتاب سال حوزه از دیگر برنامه‌های چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه بوده تا از دیدگاه‌ها، پیشنهادات، انتقادات، نقاط قوت و ضعف همایش آگاهی کسب شود.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول