اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران:

حفظ و توسعه صادرات خط مقدم اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران حفظ و توسعه صادرات را خط مقدم اقتصاد مقاومتی دانست و بر حفظ صادرات تاکید کرد.

حفظ و توسعه صادرات خط مقدم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد نهاوندیان بعد از ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی اظهار داشت: تحریم‌های دشمنان موجب کاهش واردات کشور و ساخت کالاهای مورد نیاز در داخل شده که این برکتی برای کشور است.

وی تصریح کرد: تحریم‌های دشمنان فرصت طلایی برای اقتصاد کشور است و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با بیان اینکه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمنان قدرت متوقف کردن حرکت صادراتی و اقتصادی کشور را ندارد، تاکید کرد: ایران امروز در تولید بسیاری از کالاها و محصولات توانمندی بسیار بالایی دارد که می‌تواند با کیفیت بخشی به تولیدات بازار بسیار خوبی برای این محصولات به دست آورده و افزایش صادرات را رقم بزند.

نهاوندیان اقتصاد مقاومتی را اقدامی بسیار تاثیرگذار در عبور از تحریم‌ها دانست و بیان داشت: حفظ و توسعه صادرات خط مقدم اقتصاد مقاومتی است که نقش ارز‌نده‌ای در خنثی‌سازی هدف دشمن دارد.

وی با بیان اینکه آمارهای مربوط به صادرات گواه بی‌تاثیر بودن تحریم‌های دشمنان علیه کشور است، خاطر نشان ساخت: فعالیت‌های اقتصادی ایران به خوبی نشان می‌دهد که اعمال این تحریم‌ها نتوانسته موجب رسیدن دشمنان به اهداف پلید خود باشد و دشمنان نیز خود به خوبی به بی‌اثر بودن این تحریم‌ها واقف هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: مسئولان باید تبعات حاصل از تحریم‌ها را به دور از کوچک‌نمایی و یا بزرگنمایی رصد کنند و برای عبور از این فشارها عاقلانه راهکار ارائه دهند.

نهاوندیان تقویت ساز و کارهای حمایت از تولید، حل مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی، باروری حداکثر ظرفیت تولید در اقتصاد، ساماندهی و نظم تشکل‌های اقتصادی، پرهیز از تصمیم‌های شتابزده در عرصه اقتصاد کشور را از راهکارهای مؤثر برای عبور از تحریم‌ها عنوان کرد.

به گفته وی نگاه اقتصادی به حوزه تولید و تجارت باید با رویکرد توانمندسازی باشد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول