اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل:

طلاق در خانواده‌های ایثارگران کمتر از یک پنجم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: میزان طلاق در بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران کمتر از یک پنجم سایر اقشار جامعه است.

طلاق در خانواده‌های ایثارگران کمتر از یک پنجم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا عصر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده استان اردبیل اظهار داشت: بر همین مبنا آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در مقایسه با سایر اقشار بسیار پایین‌تر و کمتر می‌باشد و با پشتیبانی‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی سلامت اخلاقی و تربیتی را در بین خانواده‌های شهدا شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در مجموع آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های شهدا و فرزندان ایثارگران نسبت به سایر اقشار کمتر بوده و حتی در استان فرهنگی و ولایت‌مدار اردبیل در حد بسیار پایین می‌باشد.

رئیس کمیته تخصصی خانواده شهدا و جانبازان استان اردبیل در ادامه این جلسه خاطر نشان کرد: ما انتظاری که از فرزندان و همسران شهدا و جانبازان داریم اینکه متفاوت‌تر از سایر اقشار در سنگر تربیت فرزندان ارزشی در کنار پرستاری و شریک غم و درد جانبازان و ایثارگران بودن، بتوانند به وظیفه خطیر تربیت فرزندان نیز به شایستگی عمل کنند.

وی گفت:‌ در این اوضاع و احوال که مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان ما وظیفه سنگینی را عهده‌دار هستند بهتر و شایسته آن است که توانمندی‌ها به سمتی حرکت کند تا آنها بتوانند رسالت تاریخی خود را در انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب ارزشی در صیانت و دفاع از دستاوردهای همسران خود ایفا کنند.

سید شنوا اهمیت راه‌اندازی مراکز مشاوره اجرایی در حوزه‌های شغلی، تحصیلی، درمانی، اجتماعی و مددکاری را برای فرزندان و والدین شهدا و جانبازان خاطر نشان کرد و افزود:‌ ما بیش از دو سال است که در قالب طرح زیارت، سپاس و دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران سعی می‌کنیم از فرزندان و آینده‌سازان جامعه در این حوزه حمایت کنیم تا بخشی از وظیفه و دین خود را ادا کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید استان اردبیل تصریح کرد:‌ همان‌گونه که در نهضت امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) به رسالت تاریخی خود در افشای ماهیت دستگاه ظلم و ستم یزیدی اقدام کرد و فرهنگ عاشورا را به نسل‌های بعدی منتقل کرد زنان عاشورایی ما نیز باید به مانند زینب (س) نگذارند که پیام شهدا و ایثارگران بر زمین بماند.

وی همچنین از ارایه مشاوره‌های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جهت تحکیم نظام خانواده اشاره کرد و اظهار داشت: ما هر چند نمی‌توانیم یک نسخه واحدی را در این زمینه در نظر بگیریم اما شایسته است در تدوین برنامه‌ریزی‌ها به سمت یک تصمیم‌گیری واقعی و تصمیم‌سازی‌های حقیقی حرکت کنیم.

انتهای پیام/2122 /ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول