اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد مؤسسه آموزشی، پژوهشی حوزه علمیه قم:

نبود روابط عاطفی بین زوجین عامل وقوع بیشتر طلاق‌هاست

خبرگزاری فارس: استاد مؤسسه آموزشی، پژوهشی حوزه علمیه قم زن را محور خانواده دانست و گفت: کمبود محبت، سبب اختلاف بین زوجین می‌شود و نداشتن روابط عاطفی عامل بسیاری از طلاق‌ها در جامعه است.

نبود روابط عاطفی بین زوجین عامل وقوع بیشتر طلاق‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام مهدی هادی عصر امروز در همایش روز خانواده در جمع بانوان ادارات و نهادهای ملایر با تبریک روز خانواده اظهار داشت: روز خانواده از سال 86 در تقویم رسمی کشور عنوان شد و همه‌ساله در این روز برنامه‌های مختلفی در سطح کشور با هدف گرامیداشت خانواده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شأن نزول سوره هل اتی در قرآن گفت: این سوره در شان پنج تن آل عبا نازل شد و خداوند در این سوره بیان فرموده که عالم هستی را به برکت آل‌ عبا و ائمه اطهار به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه قم همچنین به حدیث کسا اشاره و تصریح کرد: حدیث کسا حدیث خانواده است که دارای برکات و فواید زیادی است، بر خانواده‌ها ضرورت دارد این حدیث را خوانده و از برکات آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه رموز موفقیت در خانواده را در داشتن چهار اصل رفتارهای متمرکز بر خود، رفتارهای متمرکز بر ارتباط زن و مرد، رفتارهای متمرکز بر تفریحات مشترک خانواده و رفتارهای متمرکز بر محیط برشمرد و افزود: یکی از مشکلات بزرگ امروز در خانواده‌ها نبود روابط عاطفی است که موجب کم شدن محبت و سرد شدن روابط در خانواده می‌شود.

هادی به افزایش آمار طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: علاوه بر طلاق‌هایی که به جدایی می‌انجامد در بسیاری از خانواده‌ها طلاق عاطفی مشهود است که زن و مرد در زیر یک سقف زندگی می‌کنند اما از نظر عاطفی از هم جدا بوده و این خود بسیار خطرناک و پایه‌های زندگی را سست می‌کند.

وی در تأکید به والدین اظهار داشت: والدین باید مسئولیت‌پذیری و حس مشارکت را از زمان کودکی به فرزندان خود بیاموزند و در این راستا فرزندان را تشویق کنند.

استاد مؤسسه آموزشی، پژوهشی حوزه علمیه قم بر ترویج آداب و رسوم اسلامی و فرهنگ ایرانی در خانواده تأکید کرد و گفت: هرچه آداب و رسوم اسلامی بهتر رعایت شود خانواده موفق‌تری خواهیم داشت.

وی به نقش محوری زنان در خانواده اشاره کرد و افزود: بهترین و مهم‌ترین شغل برای یک زن خانه‌داری است و در این راستا کار کردن زن در خانه و خدمت به همسر و فرزندان برای زن ثواب جهاد در راه خدا را دارد و باید در این راستا اهمیت ویژه‌ای از سوی مردان برای زنان قائل شد.

این همایش به مناسبت روز خانواده و با مشارکت امور بانوان فرمانداری و سایر نهادها در مجتمع ارشاد ملایر برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول