اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دشتی:

طلاق در دشتی 10 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشتی گفت: در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته طلاق 10 درصد کاهش و ازدواج 8 درصد افزایش نشان می‌دهد.

طلاق در دشتی 10 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حسین باغداری صبح امروز در پنجمین جلسه کارگروه بانوان و خانوده شهرستان دشتی گفت: از فروردین ماه سال جاری تاکنون 914 ازدواج در شهرستان صورت گرفته است.

وی خواستار پاسخگویی در مورد عدم حضور و دلیل غیبت  بعضی از مسئولان ادارات در جلسه کارگروه بانوان و خانوده شهرستان دشتی شد و ادامه داد: با توجه به اینکه بحث‌هایی که در این جلسات پیش می‌آید بحث‌های بسیار مفیدی است و مشکلاتی که پیش می‌آید ناشی از عدم آشنایی با مسائل ریز اجتماعی، خانوادگی و تربیتی است حضور مدیران مرتبط ضروری است.

باغداری به شاخص‌های تحکیم خانواده اشاره کرد و یادآور شد: مهم‌ترین شاخصی که در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد رعایت فرامین و تقوای الهی است.

وی توجه به سیره نبوی و رعایت الگوی علوی و فاطمی را در جامعه ایران اسلامی مهم دانست و گفت: هر کدام از خانواده‌ها که با موفقیت روبرو است و مشکلی در خانواده آنها وجود ندارد به دلیل الگوگیری آموزه‌های الهی است.

باغداری نقش تربیت دینی در خانواده را مهم عنوان و خاطر نشان کرد: بررسی‌هایی که در بین جوانان موفق در جامعه انجام گرفته نشان می‌دهد بیش از 95 درصد از این جوانان از افرادی هستند که اهل مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی هستند و پدر و مادر آنها نیز اهل مسجد و حسینیه بوده‌اند.

وی یادآور شد :اگر خانواده‌ها به 10 مورد فروع دین توجه کنند باعث موفقیت روزافزون آنها در زمینه‌های مختلف زندگی خواهد شد.

باغداری رعایت اصولی‌ترین نکات تربیتی اسلامی در تحکیم بنیان خانواده را مهم دانست و گفت: رعایت اصول اسلامی زمینه‌ساز رشد و بالندگی فرزندان و موجب استحکام پایه‌های اعتقادی آنها می‌شود.

کارشناس مشاوره آموزش و پرورش دشتی نیز با بیان اینکه ائمه معصومین (ع) علی‌رغم گرفتاری‌های خاصی که داشتند هیچ وقت از آرامش خانواده غافل نمی‌شدند گفت: عامل آرامش روانی و درونی مهم‌ترین بحث در خانواده است.

احمد قایدی یادآورشد: مودت و رحمت اساسی‌ترین ویژگی یک خانواده است و احترام متقابل باعث دوستی در خانواده می‌شود.

وی ادامه داد: در خانواده‌ها اگر رحمت حاکمیت داشته باشد شاید بهتر از مودت باشد زیرا در مودت بحث توقع است اما در رحمت بحث چنین نیست.

قایدی گفت: خدا محوری و تعالی بخشیدن به زندگی فلسفه اصلی تحکیم بنیان خانواده است.

این مسئول یادآورشد: یکی از معایب مردها این است که خشونت را جایگزین اقتدار می‌کنند و ابن سینا می‌گوید مرد باید در خانه هیبت داشته باشد نه اینکه خشونت داشته باشد.

کارشناس ارشد تعلیم و تربیت آموزش و پرورش دشتی افزود: صد‌ا کرد‌ن همسر با نامی که بیشتر د‌وست د‌ارد‌ د‌ر ایجاد‌ انس و الفت و در میان زوجین تاثیر بسزایی دارد.

وی سازندگی اجتماعی را یکی دیگر از موارد تحکیم خانواده بیان کرد و گفت: عدم آرامش در خانواده نمی‌تواند نسل صالح و سالم را تحویل جامعه دهد.

قایدی اضافه کرد: جامعه، خانواده و فرد باید همسو باشند اما ما همسویی نداریم زیرا در حال حاضر خانواده راه خودش را می‌رود، جامعه راه خود را طی می‌کند و فرد نیز راه خود را می‌پیماید اما تربیت مقوله همسویی است که همه باید در آن دخیل باشند.

مدرس آموزش خانواده آموزش و پرورش دشتی ادامه داد: زندگی باید هدفمند و معنی‌دار باشد زیرا اگر زندگی هدفمند و معنی نداشته باشد هیچ گونه مفهومی ندارد.

قایدی تواضع و فروتنی در بین خانواده را مهم ارزیابی کرد و گفت: زن و مرد باید در برابر همدیگر تواضع و فروتنی داشته باشند.

وی گفت: در بحث تغافل و چشم‌پوشی گذشت معنی پیدا می‌کند و چشم‌پوشی به موقع نشانه خردمندی و سبب پربار شدن زندگی انسان‌ها است.

مشاور امور بانوان فرمانداری دشتی نیزگفت: تاکنون چهار جلسه کارگروه با 24 مصوبه برگزار شده است که 100 درصد مصوبات آن اجرایی شده است.

خدیجه ندرتی افزود: با توجه به اینکه 20 آبان ماه مصادف با 25 ذی‌الحجه سالروزشان نزول آیه هل اتی(سوره انسان) به نام روز خانواده نامگذاری شده است بیش از 30 برنامه فرهنگی در این روز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خانواده کوچک‌ترین ولی در عین حال تاثیرگذارترین واحد اجتماعی است که فرد در آن پرورش می‌یابد بنابراین سرمایه‌گذاری و توجه هر چه بیشتر به خانواده در دستور کار انبیاء و اولیاء الهی بوده است.

ندرتی گفت: در نظام جمهوری اسلامی نیز خانواده در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول