اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال مازندران:

مازندران رتبه نخست طلاق را ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال مازندران با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند مازندران رتبه نخست طلاق را دارد، تعبیر درستی نیست، گفت: استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه و قم بیشترین آمار طلاق را در سطح کشور دارند.

مازندران رتبه نخست طلاق را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرج الله ملکی بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت احوال در سالن شماره دو استانداری مازندران، اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت در مازندران حدود یک است.

وی افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی و ثبت مهاجرت، اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانیان، تهیه و انتشار آمار حیاتی مهاجرت از ماموریت‌های مهم اداره کل ثبت احوال است.

ملکی با اعلام اینکه در هفت ماهه امسال، 26 هزار و 62 مورد ولادت ثبت شده است، تصریح کرد: 13 هزار و 510 نفر نوزاد پسر و 12 هزار و 559 نفر نوزاد دختر بوده است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در شبانه‌روز 121 مورد ولادت ثبت می‌شود، متذکر شد: ولادت ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2.1 درصد افزایش داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 8 هزار و 748 مورد وفات ثبت شده است، گفت: از این تعداد، 4 هزار و 825 مورد مرد و 3 هزار و 932 نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه در وفات ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل، 6.1 درصد کاهش داشتیم، اضافه کرد: کم‌ترین وفات در گروه سنی 10 تا 14 سال و بیشترین وفات در گروه سنی 85 سال و بیشتر ثبت شده است.

ملکی تعداد ازدواح در هفت ماهه امسال را 19 هزار و 586 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: ازدواج ثبت شده در استان به صورت میانگین 91 واقعه در شبانه‌روز است.

وی خاطرنشان کرد: ازدواج ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.6 درصد کاهش داشته است.

ملکی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 3 هزار و 788 مورد طلاق اتفاق افتاده است، گفت: به طور میانگین روزانه 18 واقعه طلاق در استان ثبت می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: افزایش 4.2 درصدی طلاق را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند مازندران رتبه نخست طلاق را در کشور دارد، تعبیر درستی نیست، افزود: استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، کرمانشاه و قم بیشترین آمار طلاق را در سطح کشور دارند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران خاطرنشان کرد: آگاهی نداشتن کافی جوانان در انتخاب همسر، تعیین معیارهای سطحی در انتخاب همسر، عدم تفاهم اخلاقی و اختلاف فرهنگی زوجین، دخالت‌های بی مورد خانواده‌ها، بیکاری، از بین رفتن قبح طلاق، افزایش آمار طلاق توافقی و اعتیاد، مهم‌ترین عوامل طلاق هستند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ازدواج ثبت شده در استان در سنین 20 تا 24 سال است، یادآور شد: بیشترین آمار طلاق هم در سنین 25 تا 29 سال اتفاق افتاده است.

ملکی میانگین سن ازدواج آقایان را 27 سال و خانم‌ها را 24 سال اعلام کرد و افزود: میانگین سن طلاق در خانم‌ها 30 و در آقایان 33 سال است.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار طلاق ثبت شده مربوط به زوجین هم‌سن است، تصریح کرد: بیشترین طلاق با طول زندگی کمتر از چهار سال ثبت شده است.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول