اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار لرستان:

افزایش نرخ طلاق در جامعه‎ای اسلامی زیبنده نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: افزایش نرخ طلاق در جامعه‎ای اسلامی زیبنده نیست و همه دستگاه‌های اجرایی در ریشه‌یابی این موضوع باید تلاش کنند.

افزایش نرخ طلاق در جامعه‎ای اسلامی زیبنده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن شریعت‎نژاد ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده در خرم‌آباد با بیان اینکه نبود شناخت کافی زوجین از یکدیگر عامل مهم افزایش نرخ طلاق است، گفت: عمده مشکلات زوجین بین دو یا سه سال اول زندگی آنها رخ می‎دهد و در سال‎های چهارم و پنجم آمار طلاق کاهش می‎یابد.

وی افزود: در بحث ازدواج باید دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان ورود جدی پیدا کرده و آموزش‎های لازم را به قشر نوجوان و جوان خود ارائه دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: علت واقعی طلاق تنها بیکاری نیست، بلکه عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر این پدیده را تشدید کرده است.

شریعت‌نژاد با تاکید بر ریشه‌یابی دلایل طلاق در استان گفت: زنگ هشدار طلاق در کشور و استان به صدا در آمده و همه باید با اجرایی کردن برنامه‌های تدوین شده، نسبت به کاهش این معضل اجتماعی تلاش کنند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به دلیل ارتباط مستقیم با نسل جوان و نوجوان باید نسبت به آموزش ازدواج و آسیب‌های پیش روی آن برای نسل مخاطب برنامه‌ریزی مدون داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: حضور تمام اعضای کارگروه بانوان وخانواده در جلسات این کارگروه الزامی است و اعضا باید با حضور به موقع و انجام وظایف خود در پیشبرد اهداف کارگروه تلاش کنند.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه اگر روی آموزه‎های دینی و اخلاق و معنویت بیشتر کار شود، این مهم تا حدودی به عنوان اهرم کاهش طلاق است، گفت: هیچ دینی همانند اسلام توصیه به محبت و توجه به خانواده نداشته و امروز مسئولان و روحانیون باید با تبیین این آموزه‌ها و ترویج احادیث و روایات میان جوانان، اهمیت و ارزش امر مقدس ازدواج را بازگو کنند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول