اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان:

80 درصد طلاق‌های توافقی با درخواست خانم‌هاست‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 80 درصد طلاق‌های توافقی با‌ درخواست خانم‌ها به دادگاه خانواده‌ صورت می‌گیرد.

80 درصد طلاق‌های توافقی با درخواست خانم‌هاست‌

رضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به پوشش حوزه توانبخشی در این سازمان اظهار داشت: طی شش ماهه اول سال جاری در حوزه توانبخشی در مجموع 85 کمیسیون پزشکی برگزار شده است.

وی گفت: از تعداد 85 کمیسیون برگزار شده در بهزیستی کرمان 36 کمیسیون مربوط به تعیین شدت معلولیت بود که تعداد یک هزار و 209 نفر در آن شرکت داشته‌اند.

عباسی با بیان اینکه از این تعداد یک هزار و 97 نفر تأیید شده‌اند، افزود‌: از معلولان شرکت کننده در این کمیسیون‌ها 462 نفر معلول جسمی و حرکتی‌، 220 نفر معلول ذهنی‌، 98 نفر معلول نابینا، 101 نفر ناشنوا‌، 305 نفر معلول ترکیبی ‌و 23 نفر دارای معلولیت اختلال گفتاری بودند.

وی تعداد کمیسیون‌های پایش تعیین معلولیت در بهزیستی طی شش ماه اول سال جاری را 28 کمیسیون عنوان کرد و ابرا‌ز داشت: تاکنون 10 کمیسیون اعصاب و روان و پنج کمیسیون ویژه مصروعان برگزار شده است.

عباسی به برگزاری کمیسیون‌های معافیت در بهزیستی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سال جاری 309 نفر در شش ماه اول سال در کمیسیون معافیت از نظام مقدس سربازی شرکت کرده‌اند که از این تعداد 296 نفر تأیید شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت مباحث آموزشی برای داشتن زندگی سالم و پایدار در خانواده‌ها گفت: بر اساس نشستی‌ در شیراز با حضور مدیران استانی سراسر کشور مقرر شد تا هر استان یکی از آسیب‌های اجتماعی و جرایم موجود در جامعه را مورد بررسی قرار دهد و تلاش کند تا آن آسیب را در سطح استان کاهش دهد.

عباسی افزود: براساس توافق صورت گرفته هریک از استان‌ها باید با توجه به کمیته تشکیل شده در سطح استان و انجام کارهای کارشناسی و تحقیقات علمی نتایج خود را به استان‌های دیگر نیز اعلام کند تا با اجرا‌ی موفقیت‌های کسب شده کشور را به سمت داشتن جامعه‌ای سالم پیش ببریم.

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه موضوع مورد بررسی در استان کرمان‌ "طلاق توافقی‌" است، ابراز داشت: در استان کرمان با تشکیل کمیته‌ای‌ از دستگاه‌های مرتبط مقرر شد تا با اجرای دوره‌های آموزشی مانند آیین همسر‌داری ویژه زوج‌ها در شرف ازدواج به زوج‌های جوان بیاموزیم که چگونه رفتار کنند تا کانون خانواده شان گرم و پایه‌های زنگی مشترکشان همواره مستحکم باشد.

وی گفت‌: در حال حاضر بر اساس آمار موجود 80 درصد طلاق‌های توافقی صورت گرفته با ‌درخواست خانم‌ها به دادگاه خانواده ‌صورت می‌گیرد که با توجه به آمار موجود در کشور ایران اسلامی وجود یک طلاق هم خوشایند نیست.

عباسی با بیان اینکه باید با تکیه بر مباحث دینی و مذهبی و ارائه آموزش‌های لازم خانواده‌ها را از جنگ نرم و هجوم فرهنگی‌ بیگانگان‌ آشنا کرد، بیان داشت: اگر زوج‌ها ما وجودشان از اطلاعات و آگاهی‌های مورد نیاز پر باشد، هیچ‌گاه به سمت بهره بردن از شبکه‌های ماهواره‌ای موجود نمی‌روند و در برابر هجوم این چنینی بیگانگان ایمن هستند. 

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته با اداراتی مانند ثبت احوال و دادگستری زوج‌هایی که آموزش‌های آیین همسرداری را سپری نکرده باشند عقد آنها به صورت رسمی ثبت نمی‌شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول