اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل عنوان کرد

هفته کتاب فرصتی برای آشنایی مردم با خدمات فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: هفته کتاب فرصتی برای آشنایی مردم با خدمات فرهنگی کتابخانه‌ها است.

هفته کتاب فرصتی برای آشنایی مردم با خدمات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل،  صادق فرهمندامین در جلسه هماهنگی اعضای ستاد برگزاری جشن هفته کتاب در اردبیل اظهار داشت: برنامه‌‌های گرامیداشت هفته کتاب در جای جای این استان با شور و نشاط بیشتری برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در هفته کتاب باید اطلاع‌رسانی کافی در زمینه فعالیت‌های کتابخانه‌ها صورت بگیرد افزود: در این هفته فعالان عرصه کتابخوانی و کتابداران نمونه استان قدردانی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری جشن کتاب و حضور مدیران، کارشناسان فرهنگی، کتابداران و علاقمندان در این جشن ابراز داشت: کتاب به عنوان مهم ترین تولید فرهنگی در گسترش سطح معرفت و پیشرفت جامعه تاثیر بسزایی دارد و لذا وظیفه ماست که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زمینه لازم برای انس اقشار مختلف مردم و بویژه جوانان با کتاب را فراهم کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که این برنامه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین مردم تاثیر مثبتی داشته باشد.

همچنین به گفته رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی پارس‌آباد دو باب کتابخانه عمومی با زیربنای 2 هزار و 700 متربع در این شهرستان در دست ساخت است.

ولی کریمی بیان داشت: در حال حاضر تعداد هشت باب کتابخانه عمومی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی فعالیت می‌کند.

فرماندار پارس‌آباد تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های منطقه را نزدیک 9 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه تمام در حوزه کتاب، سرانه فضای مطالعه این شهرستان افزایش می‌یابد.

وی ترویج فرهنگ کتابخوانی را در اصلاح فرهنگ عمومی کشور بسیار موثر دانست و از دستگاه‌های اجرایی منطقه خواست برای نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیش از پیش تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به توفیقات اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اذعان داشت: این اداره در پیگیری وصول نیم درصد از درآمدهای شهرداری، برگزاری کارگاه‌‌های آموزشی در حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزاری همایش‌های کتابخوانی در روستاهای پرجمعیت و اجرای مسابقات کتابخوانی موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول