اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تبریز صورت گرفت

تولد یک کتابخانه در نخستین روز هفته کتاب

خبرگزاری فارس: کتابخانه علامه جعفری تبریز امروز در نخستین روز هفته کتاب افتتاح شد.

تولد یک کتابخانه در نخستین روز هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌شرقی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح این کتابخانه گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی، یکی از پروژه‌های بانک جهانی احداث کتابخانه‌ای در این منطقه بود که با همکاری ستاد توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیررسمی اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان احداث شد.

حسن خدایی همچنین از اجرای طرح یار مهربان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: در این طرح که به صورت پایلوت با همکاری اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز در سطح مدارس راهنمایی این ناحیه اجرا می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان به عنوان یاوران کتاب به صورت رابط کتابخانه و مدرسه انتخاب می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای مسابقات مختلف کتابخوانی طراحی شده توسط اداره کل کتابخانه‌های استان، عضوگیری برای کتابخانه‌ها، معرفی دو عنوان کتاب در هر هفته در سطح مدارس و نیز آگاهی‌رسانی جاری از جمله فعالیت‌های این رابطان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: توجه به فعالیت‌های فرهنگی خصوصاً کتابخانه‌ها در هشت سال اخیر بیش از سال‌های گذشته بوده است.

علی داننده از توزیع رایگان کتاب به مبلغ 7 میلیارد ریال در طول سال در مراکز فرهنگی استان خبر داد و افزود: این اداره کل در راستای حمایت از ناشران و نیز ترویج فرهنگ مطالعه نسبت به تهیه و توزیع کتاب در سطح استان به صورت رایگان با اعتباری با‌لغ بر 700 میلیون تومان اقدام کرده است.

همچنین در این مراسم مقرر شد طرح کتاب تلفنی که به صورت موفق در باسمنج برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور اجرا شده در کتابخانه عمومی سردرود نیز اجرا شود.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول