اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان:

هفته کتاب فرصتی برای تشویق مردم به کتاب خواندن است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی برای تشویق و ترغیب مردم به ویژه نوجوانان و جوانان برای امر مطالعه کتاب است.

هفته کتاب فرصتی برای تشویق مردم به کتاب خواندن است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،  ماشاالله امان الهی بهاروند ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب در لرستان اظهار کرد: هفته کتاب فرصت و انگیزه‌ای برای تشویق مردم به کتاب خواندن، همچنین تشویق ناشران به انتشار کتاب و تشویق نویسندگان به نوشتن بیشتر است، چرا که هفته کتاب بسیار ارزشمند است و باید هرچه بیشتر به آن پرداخته شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان به برنامه‌های این اداره ‌کل در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در سطح استان، مسابقات کتابخوانی، تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، تجلیل از خادمان چاپ و نشر استان و همکاری با نهادها و سازمان‌های فرهنگی در برگزاری برنامه‌‌های هفته کتاب و همچنین جلسات نقد با حضور مؤلفان، منتقدان و صاحب‌نظران و برگزاری کارگاه آموزشی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های مساجد و سایر نهادها و مراکز آموزشی، قرآنی و ایجاد کتابخانه‌های باز، اهدا کتاب رایگان به عموم مردم در روز فرهنگ عمومی و اهدای کتاب به مدارس اقدامات مؤثری به انجام رسیده است.

امان الهی همچنین نصب بنرهای تبلیغاتی و پخش تراکت‌ها و اطلاعیه‌های مرتبط با هفته کتاب در سطح استان، اطلاع‌رسانی و برگزاری مسابقات بزرگ فرهنگی کتابخوانی در ایام هفته کتاب، شناسایی و راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در ایستگاه‌های قطار، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه‌ها، نانوایی‌ها و بانک‌ها را از دیگر برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول