اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

هفته کتاب در اردبیل با تجلیل از کتابخوانان نمونه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: برنامه‌های ویژه هفته کتاب در این استان با تقدیر از فعالان عرصه کتابخوانی و کتابداران نمونه اردبیل برگزار می‌شود.

هفته کتاب در اردبیل با تجلیل از کتابخوانان نمونه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین ظهر امروز در جلسه هماهنگی اعضای ستاد برگزاری جشن هفته کتاب در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اهمیت برگزاری پرشور هفته کتاب در استان این هفته را فرصتی مناسب در جهت آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با کتابخانه‌ها و خدمات فرهنگی آنها دانست.

وی با اشاره به برگزاری هفته کتاب از 20 تا 27 آبان ماه و تأکید بر اینکه در هفته کتاب باید اطلاع‌رسانی کافی در خصوص فعالیت‌های کتابخانه‌ها صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در این هفته همچنین فعالان عرصه کتابخوانی و کتابداران نمونه استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

فرهمندامین همچنین با اشاره به برگزاری جشن کتاب و حضور مدیران، کارشناسان فرهنگی، کتابداران و علاقمندان در این جشن یادآور شد: کتاب به عنوان مهم‌ترین تولید فرهنگی در گسترش سطح معرفت و پیشرفت جامعه تأثیر بسزایی دارد و لذا وظیفه ماست که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، زمینه لازم برای انس اقشار مختلف مردم و بالاخص جوانان با کتاب را فراهم سازیم.

این مسئول با اشاره به ویژه برنامه‌های این نهاد در هفته کتاب، اظهار امیدواری کرد این برنامه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین مردم تأثیر مثبت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کارشناس کتابخانه‌ای استان نیز در این جلسه بیان داشت: بخش کودک کتابخانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نقش مهمی برعهده دارند.

بهرنگ عظیمی تصریح کرد: خواندن داستان‌های کودکانه در سال‌های پیش از دبستان نقش مهمی در توسعه حافظه، زبان و توانایی‌های حرکتی کودک ایفا می‌کند.

وی افزود: والدینی که برای کودکان خود کتاب می‌خوانند و با آنها درباره موضوع کتاب بحث می‌کنند به غنی‌تر شدن مخزن واژگانی کودک کمک می‌کنند.

کارشناس کتابخانه‌ای استان گفت: حافظه با خواندن کتاب بیشتر تمرین می‌کند و هر بار که با خواندن کتاب تحریک می‌شود توانایی قضاوت را توسعه می‌دهد.

عظیمی ادامه داد: کتابی که برای کودکان خوانده می‌شود باید تصویر داشته باشد چرا که تصویر می‌تواند به کودک عشق به کتاب را بیاموزد.

وی با تحسین اقدام کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در راه‌اندازی بخش‌های کودک در کتابخانه‌ها یادآور شد: بدلیل حساسیت دوران کودکی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی باید نسبت به ایجاد رغبت در این عزیزان جهت انس با کتاب تلاش بیشتری به خرج دهند.

این کارشناس فرهنگی در جواب به این پرسش که نقش کتابخانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین کودکان چیست، عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با فراهم آوردن محیطی شاد و دلچسب و قراردادن امکاناتی از قبیل اسباب بازی و نیز کتب مناسب، زمینه را برای ایجاد علاقه در کودکان مهیا سازند.

عظیمی در پایان اظهار امیدواری کرد که راه‌اندازی بخش کودک در کتابخانه‌های استان بتواند در خصوص نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین آینده‌سازان این مرز و بوم مفید واقع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قابل ذکر است که در ادامه این جلسه اعضای ستاد به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه برنامه‌های هفته کتاب پرداختند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول