اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد:

هفته کتاب شروع سرفصل جدیدی برای کتابخانه‌های مشهد است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد گفت: هفته کتاب شروع سرفصل جدیدی برای کتابخانه‌های مشهد است.

هفته کتاب شروع سرفصل جدیدی برای کتابخانه‌های مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا باقرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با برنامه‌های هفته کتاب‌ و اقدامات در نظر گرفته شده برای این هفته، اظهار کرد: هفته کتاب از 20 تا 27 آبان‌ ماه سال جاری به مدت یک هفته برگزار می‌شود و تمام روزهای آن از سوی نهاد کتابخانه‌های خراسان‌ رضوی نامگذاری می‌شود.

وی ادامه داد: به سبب اینکه از 26 آبان، ماه محرم شروع می‌شود باید تمام جشن‌ها و برنامه‌های تفریحی تا قبل از 24 آبان تمام شود و دیگر برنامه‌ها به صورت رسمی برگزار‌ شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد افزود: با تشکیل اتاق فکر و دستورالعمل‌هایی که در انجمن کتابخانه‌های مشهد صورت می‌گیرد اقدامات بهتری برای کتابخانه‌ها انجام می‌شود و با توجه به حجم برنامه‌های هفته کتاب سال جاری می‌توانیم فصل جدیدی برای کتابخانه‌های سطح مشهد رقم بزنیم.

باقرزاده بیان کرد: در تمام روزهای هفته کتاب برنامه‌هایی برای فرهنگ‌سازی هفته کتاب برنامه‌ریزی شده است و برای آن اقداماتی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: روز اول هفته کتاب با دیدار با امام جمعه مشهد و زنگ کتاب در مدارس آغاز می‌شود، همچنین در این روز توزیع بولتن هفته کتاب در ادارات و مراکز آموزش عالی، آذین‌بندی کتابخانه‌های مشهد، افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر و کتاب در محل کتابخانه‌ها، نمایشگاه تازه‌های نشر، اعلام مسابقات ویژه هفته کتاب و اجرای برنامه با رسانه‌های محلی، صداو سیما و مطبوعات در برنامه اداره کتابخانه‌های مشهد است.

رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد خاطرنشان کرد: در روز دوم و سوم نیز برنامه‌هایی از جمله برگزاری نشست ادبی، افتتاح کانون قرآن و نهج‌البلاغه، تجلیل از پذیرفته‌شدگان در آزمون سراسری با رتبه‌های بالا، بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی، رونمایی از مصوبات اجرایی و تقدیر از اساتید حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: در روزهای چهارم و پنجم نیز برپایی جشن کودک و نوجوان، بازدید مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها از کتابخانه‌های عمومی، راه‌‌اندازی کاروان پیاده عالم آل محمد و زیارت امام رضا(ع) و بازدید کتابداران از بیمارستان‌های معلولان و خوابگاه‌های بهزیستی در دستور کار اداره است.

وی همچنین در ارتباط با برنامه‌های اختتامیه گفت: برای برگزاری مراسم اختتامیه هفته کتاب، برنامه برگزاری نشست تخصصی هیئت امنا مساجد دارای کتابخانه عمومی و مشارکتی، عضوگیری فعال در شبکه کتاب‌خوانان حرفه‌ای، بازدید مدیران مدارس از کتابخانه‌های عمومی و جلسات کارگاه‌های آموزشی را دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های مشهد تصریح کرد: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش کتابخوانی کودکان و فرهنگ‌سازی آن از مسائل مهم در اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول