اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مراکز پیش‌دبستانی توسط موسسان غیر‌دولتی اداره می‌شود/ استخدام مربیان پیش‌دبستانی

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مراکز پیش‌دبستانی توسط موسسان غیر‌دولتی اداره شده و مربیان پیش‌دبستانی سال گذشته نیز در این مراکز فعالیت می‌کنند.

مراکز پیش‌دبستانی توسط موسسان غیر‌دولتی اداره می‌شود/ استخدام مربیان پیش‌دبستانی

فرشته حشمتیان در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه ماهیت کار مدارس پیش‌دبستانی غیر‌دولتی است تاکنون در حوزه غیر‌دولتی مرحله اول صدور مجوز انجام شده و کلیه مربیان پیش‌دبستانی سال قبل بنا به درخواست خود به نوعی در یکی از مراکز پیش‌دبستانی به کار گرفته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که گسترش تربیتی نوآموزان باید به گونه‌ای تدوین شود تا در این مراکز زمینه برای تحول اولیه به وجود آید که هم تعداد نوآموزان افزایش یافته و هم فعالیت‌ها کیفی‌تر انجام شود.

رئیس سازمان مدارس غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده یادآور شد: خانواده‌ها نباید نگرانی از بابت اداره مراکز پیش‌دبستانی توسط مجموعه‌های غیر‌دولتی داشته باشند چرا که مدارس غیر‌دولتی ما در مقطع دبستان موظف هستند فضای مازاد خود را در اختیار موسسان قرار دهند.

حشمتیان گفت: با تشخیص روال معمول اجاره آن فضا در اختیار موسسان مراکز پیش‌دبستانی قرار می‌گیرد و در استان اردبیل نیز ساماندهی فضای پیش‌دبستانی به شکل مطلوب انجام شده تا خانواده‌ها دغدغه‌ای برای حضور نوآموزان خود نداشته باشند.

جذب مربیان پیش‌دبستانی بر اساس مصوبه مجلس

این مسئول در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: بر اساس مصوبه مجلس در آینده نزدیک مربیان پیش‌دبستانی مانند سایرین بعد از اطلاع‌رسانی، انتشار آگهی عمومی و برگزاری آزمون طبق ضوابط استخدام می‌شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش  بیان داشت: البته در این زمینه مجلس شورای اسلامی قانون استخدام را به وزارتخانه ارسال کرده و ما طبق ضوابط تعیین شده بر اساس نیازسنجی هر منطقه و شرایطی که برای جذب مهیا شده از طریق آزمون استخدامی این نیروها را تعیین تکلیف می‌کنیم.

حشمتیان افزود: تمام جذب نیروهای آموزش و پرورش بر اساس آزمون صورت می‌گیرد و تمام افرادی که همکاری خود را با آموزش و پرورش در سال‌های اخیر انجام داده‌اند می‌توانند در این آزمون‌ها شرکت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که چگونه به تخلفات مدارس غیر‌دولتی رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: مرجع رسیدگی به همه تخلفات و شکایات واحد بازرسی و رسیدگی به شکایت استان‌هاست و تمام مدارس غیر‌دولتی ما موظف هستند سیاست مدارس دولتی را عملیاتی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌ بر همین اساس اگر تخلفی صورت گیرد اعم از قصور در انجام وظایف و افزایش شهریه با متخلفان برخورد خواهیم کرد و حتی در چند مورد به لغو امتیاز نیز این بازرسی‌ها منجر شده است.

حشمتیان در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: ما هیچ تعهدی برای استخدام نیروهای مدارس غیر‌دولتی نداریم و آنها از روز اول نیز با عنوان نیروی آزاد پذیرفته شده‌اند اما مراحل گزینش و تعیین صلاحیت آنها عین سایر مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول