به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم روحی عصر امروز در نشست رؤسا و شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: در استان کرمان 610 مرکز پیشدبستانی، 221 مرکز دبستان، 104 راهنمایی و 174 مرکز متوسطه مستقل داریم که 70 هزار دانشآموز در آن تحصیل میکنند.
وی با بیان اینکه این تعداد دانشآموز 10 درصد جمعیت دانشآموزی استان کرمان را شامل میشوند، افزود: بیشترین آمار آن مربوط به ناحیه دو آموزش و پرورش کرمان است که یکچهارم را شامل میشود.
روحی با تأکید بر اینکه باید زمان پایان صدور مجوز پیشدبستانی در سال جاری تعیین شود، تصریح کرد: با توجه به سیاست وزارتخانه بسیاری از مربیان پیشدبستانی نگران آینده شغلی خود هستند و در جنوب کرمان صدور مجوز ضعیف است.
مدیر مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در استان کرمان 124 مرکز آموزش از راه دور داریم که باید سیاستهای وزارتخانه برای چگونگی ادامه فعالیت این مراکز مشخص شود.
علی اباذری رئیس اداره آموزش و پرورش قلعهگنج نیز اظهار داشت: جنوب استان کرمان با توجه به پراکندگی روستاها در زمینه نیروی انسانی با مشکلات جدی مواجه است و باید وزارت آموزش و پرورش به این منطقه نگاه ویژهای داشته باشد.
وی با بیان اینکه پنج شهرستان جنوبی کرمان با توجه به هممرز بودن با استانهای سیتان و بلوچستان و هرمزگان مورد تهاجم فرهنگی به ویژه در بحث ادیان واقع شده است، تصریح کرد: به همین دلیل باید حمایتها در بخش آموزش و پرورش در این منطقه تقویت و از نیروهای بومی در جذب نیروی انسانی استفاده شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش قلعهگنج با تأکید بر اینکه مدیران وزارتخانه باید از محرومیت مناطق جنوب کرمان بازدید کنند، عنوان کرد: کمبود فضاهای آموزشی، تجهیزات و همچنین لوازم کمکآموزشی در مقایسه با دیگر مناطق کشور در جنوب کرمان مشهود است.
افضلی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر نیز استان کرمان را در اجرای حرکت در راستای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش موفق خواند و بیان داشت: در پایه ششم ابتدایی با کمبود تجهیزات برای درس فناوری روبهرو هستیم.
وی به مجتمعهای آموزشی اشاره کرد و گفت: با گذشت سه سال از راهاندازی آن هنوز خلاء معلمان راهنما احساس میشود با توجه به اینکه در روستاها تنها یک مدیر مجتمع را اداره میکند، میطلبد در این مجتمعها نیروهای نظارتی تعریف شود.
انتهای پیام/ش20/ژ1001