اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

دوره پیش‌دبستانی از ابتدایی مهم‌تر است

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش افزایش پوشش تحصیلی در پیش‌دبستانی است زیرا دوره پیش‌دبستانی به مراتب از دوره ابتدایی مهم‌تر است.

دوره پیش‌دبستانی از ابتدایی مهم‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان کرمان (نام منطقه‌ای در پارسی باستان: کارمانیا[4]) یکی از کلانشهرهای ایران و مرکز استان کرمان پهناورترین استان ایران درجنوب شرقی این کشور واقع است. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال 1390 برابر با 534،441 نفر بوده‌است.، فاطمه قربان عصر امروز در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش به صفر رساندن بی‌سوادی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این وزارتخانه افزایش پوشش تحصیلی در پیش‌دبستانی بوده و دوره پیش‌دبستانی به مراتب از دوره ابتدایی مهم‌تر است، ابراز داشت: ما در زمینه افزیش پوشش تحصیلی پیش‌دبستان و دوره دبستان تعهدات بین‌المللی داریم که این یک همت ملی در شناسایی و جذب دانش‌آموزان به مدارس را می‌طلبد.

قربان عنوان کرد: 10 هزار مدرسه قرآنی در نوبت دوم مدارس برای فعالیت‌های فوق برنامه تشکیل شده و باید اولیای دانش‌آموزان را تشویق کنید که از این مدارس استفاده بهینه ببرند تا قرآن در بطن زندگی خانواده‌ها برود و ما بتوانیم از تمام بلایا و حوادث بیمه شویم.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید شکل بگیرد، بیان داشت: یکی از این موارد استقرار نظام دوری است یعنی اینکه دانش‌آموزان کلاس اول به همراه معلم خود به کلاس دوم و بعد کلاس سوم می‌روند.

قربان تصریح کرد: یک‌هزار و 834 دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان در مدارس عشایری مشغول به تحصیل بودند و از این تعداد یک‌هزار و 342 نفر در سال جاری در کنکور سراسری در رشته‌های مختلف قبول شده‌اند که این جای تبریک به تمام عشایر سربلند ایران دارد.

وی بیان کرد: در استان کرمان از مجموع 350 نفر دانش‌آموز سال چهارم دبیرستان  عشایری به کسانی که به جامعه عشایری تعلق دارد عشایر گفته می‌شود. واژهٔ عشایر، جمع عشیره به معنی قبیله است. جامعه عشایری شیوه زیستی متفاوت و جدای از شیوه زیست شهری و شیوه زیست روستایی است. تعداد 270 نفر در دانشگاه روزانه دولتی قبول شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اتفاق بسیار خوبی در آموزش و پرورش روی داده و ما حضور مشاور را در دوره ابتدایی یک ضرورت می‌دانیم و به ازای هر20 دانش‌آموز در سال گذشته و در سال جاری به ازای هر 15 دانش‌آموز در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان یک ساعت مشاوره تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول