اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد

12 مؤلفه و محور اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از بیانات مقام معظم رهبری 12 مؤلفه و محور مهم اقتصادی استخراج کرده‌ایم که شش مؤلفه آن مربوط به دولت و بقیه در ارتباط با اقتصاد خرد و مردم است.

12 مؤلفه و محور اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه علی‌بن‌ابیطالب، سردار محمدرضا نقدی در جمع فرماندهان و مدیران بخش‌های مختلف سپاه استان قم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان تهرانی‌مقدم و زین‌الدین و گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سوسنگرد ابراز داشت: همه مشکلات و فشارها در پرتو ایمان به خدای متعال و استقامت در راه او حل شدنی است.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت‌ها و استعدادهای انسانی، در شرایط سخت و فشار بروز و ظهور می‌کند، همچنانکه در جنگ نیز این طور بود و چه بسا اگر دفاع مقدسی نبود، استعدادها و قابلیت‌های شهدای والامقامی چون زین‌الدین و تهرانی‌مقدم به منصه ظهور نمی‌رسید.

نقدی با اشاره به فرازی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه چالش‌ها و فشارهای دشمن برای ما بسان ورزش است که ما را قوی‌تر می‌کند خاطر نشان کرد: آدمی در برابر دشمن بزرگ‌تر، مقاوم‌تر و قوی‌تر می‌شود و در زمینه مقابله ما با آمریکا هر چقدر فشارهای دشمن بیشتر باشد ما در این تقابل آبدیده‌تر و قوی‌تر از قبل می‌شویم.

وی افزود: نتیجه استقامت، شکوفایی و بروز توانمندی‌ها و استعدادهاست و در شرایط خطر و فشار است که کارهای به ظاهر ناشدنی ممکن می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین با اشاره به شرایط تحریم و فشار دشمنان علیه ملت و نظام اسلامی ایران بیان داشت: سپاه و بسیج در امور اقتصادی و تولیدی نقش کمک‌کننده به مردم دارد و در راستای تقویت اقتصاد ملی تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: سپاه ایثارگرانه و علی‌وار در این میدان‌ها وارد شده و به هیچ وجه به دنبال منفعت‌طلبی نیست.

نقدی با اشاره به اینکه در کشور ما ظرفیت‌ها و بسترهای کار اقتصادی فراوانی وجود دارد گفت: ما از بیانات مقام معظم رهبری 12 مؤلفه و محور مهم اقتصادی استخراج کرده‌ایم که شش مؤلفه آن مربوط به دولت و بقیه در ارتباط با اقتصاد خرد و مردم است.

وی تاکید کرد: از جمله محورها و مؤلفه‌هایی که با مردم سر و کار دارد می‌توان به ارزش نشان دادن اصل کار و تلاش در جامعه، پرهیز از مصرف کالای خارجی، پرهیز جدی از اسراف و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش کلیدی سپاه و بسیج در شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی مردم و به‌کارگیری آنها بیان داشت: یکی از مشکلات فعلی اقتصاد کشور مصرف بی‌رویه به ویژه مصرف کالاهای غیرضروری خارجی است.

وی افزود: در حال حاضر حدود 20 میلیارد دلار کالای قاچاق و 64 میلیارد دلار کالا از مبادی رسمی وارد کشور می‌شو‌د که اگر جلوی این واردات غیرضروری گرفته شده و بر تولید ملی تاکید شود، مشکل بیکاری در کشور حل خواهد شد.

نقدی تصریح کرد: بر اساس آمار به ازای هر 5 هزار دلار می‌توان یک شغل ایجاد کرد به همین دلیل بحث حمایت از کار و تولید داخلی و پرهیز از تنبلی و تن‌پروری از جمله اموری است که باید در جامعه به خوبی نهادینه شود.

وی با اشاره به خرید بیش از 10 میلیون قطعه سکه توسط مردم ایران در قضایای اخیر گفت: این سرمایه‌ها می‌تواند در امور مربوط به تولید و اشتغال مصرف شده و اقتصاد مقاومتی نیز از این طریق محقق شود.

انتهای پیام/2258/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول