اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه استان سمنان:

اصلاح الگوی مصرف انرژی وظیفه‏ای همگانی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: بهره‏مندی منطقی و اصلاح الگوی مصرف یک وظیفه همگانی است.

اصلاح الگوی مصرف انرژی وظیفه‏ای همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار علی استادحسینی ظهر امروز در نشست هم‏اندیشی راهکارهای بهینه‏سازی مصرف برق در استان سمنان بیان داشت: بهره‏گیری بیشتر از آموزه‏های دینی و اسلامی در استفاده صحیح از منابع انرژی ضروری است.

وی گفت: بهره‏مندی منطقی و اصلاح الگوی مصرف یک وظیفه همگانی است و همه باید در حفظ و نگهداری این منابع و نعمات الهی بکوشیم .

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه ارائه آموزش‏های مستمر در زمینه مصرف بهینه برق یک ضرورت است، اظهار داشت: اطلاع‏رسانی از شیوه‏های درست مصرف انرژی از طریق حلقه‏های صالحین به بسیجیان، یکی از راه‏کارهای مهم در ارتباط با این رسالت خطیر است.

استادحسینی تصریح کرد: استفاده صحیح از منابع انرژی را باید از خودمان آغاز کنیم و در خانواده تعمیم دهیم و همه افراد جامعه به سهم خود در زمینه صرفه‏جویی و اصلاح الگوی مصرف اهتمام و دقت کنند تا نسل‏های آینده هم از این نعمت خدادادی بهره‏مند شوند.

مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در ابتدای این نشست اظهار داشت: با اقدامات فرهنگی صورت گرفته در بخش مدیریت مصرف برق، در حال حاضر رفتار مصرفی مشترکان خانگی استان سمنان به سمت بهینه و کم‏ مصرف کردن سوق داده شده است.

احمد غنی‏پور خاطرنشان کرد: هر قدر بتوانیم مصرف انرژی را از بخش‏های غیرمولد به بخش مولد منتقل کنیم، نتیجه آن حمایت از تولید و مصارف تولیدی است.

وی با تشریح تراز مصرف انرژی الکتریکی در ساختمان‏های اداری گفت: بیشترین حجم تلفات در تراز تلفات انرژی مربوط به پنجره‏ها و دیوارهای جداره خارجی ساختمان است.

مدیر دفتر فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق استان سمنان به‏کارگیری مدیر انرژی در همه سطوح سازمانی، پادگان‏ها، مقرها و پایگاه‏های مقاومت بسیج در مساجد استان را ضروری دانست.

غنی‏پور افزود :مشخص ساختن رابط مدیریت مصرف انرژی و آموزش آنها، تعیین اهداف و روش‏ها و تاثیر فعالیت واحدها در زمینه مدیریت مصرف در ارزشیابی سطوح مختلف سازمان و بهره‏گیری از چک لیست خود ممیزی انرژی در اماکن عمومی از جمله مهم‏ترین انتظارات صنعت برق در راستای مدیریت بهینه مصرف به شمار می‏رود.

انتهای پیام/2249/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول