اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان:

مصرف برق در زنجان 3 برابر میانگین جهانی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان گفت: میزان مصرف برق در استان زنجان سه برابر میانگین جهانی است.

مصرف برق در زنجان 3 برابر میانگین جهانی است

علی چهل‎امیرانی در حاشیه نمایشگاه دولت مهر در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: منابعی که در کشور وجود دارد خیلی محدود است.

وی با اشاره به اینکه اگر الگوی مصرف در زمینه انرژی برق اصلاح شود 30 درصد از انرژی برق در استان زنجان صرفه‎جویی می‏شود، خاطرنشان کرد: با این امر 30 درصد از ظرفیت تولیدی آزاد شده و می‏توان برای توسعه آینده کشور و استان برنامه‎ریزی کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان با تاکید بر اینکه افزایش مصرف برق در کشور یک دغدغه بزرگ به شمار می‏رود، اضافه کرد: امیدواریم با اصلاح الگوی مصرف فقط نیاز واقعی خود را مصرف کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در زمینه تولید انرژی برق در سطح جهان رتبه پانزدهم را دارد، ادامه داد: رتبه نخست خاورمیانه نیز در تولید برق به ایران اختصاص دارد که شاخص بسیار بزرگی محسوب می‎شود.

چهل‎امیرانی تاکید کرد: رتبه کشور در زمینه تولید برق در سطح جهان و خاورمیانه بیانگر ارتقای جایگاه ایران نسبت به سایر کشورها است.

وی با اشاره به اینکه تولید برق یکی از آیتم‎ها و شاخص‎های توسعه کشورها محسوب می‎شود، اضافه کرد: تولید برق در هر کشوری به عنوان زیرساخت اصلی توسعه به شمار می‎رود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‎ای زنجان میزان تولید برق در سال 57 در کشور 7 هزار مگاوات بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر 66 هزار و 840 مگاوات برق در کشور تولید می‎شود که نشان دهنده سرمایه‎گذاری عظیم در این بخش است.

وی احداث نیروگاه‎ها را یکی از بزرگ‎ترین سرمایه‏‌گذاری‏ها برای تولید برق در استان زنجان دانست و افزود: نیروگاه سلطانیه که جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور است نخستین طرح مهر ماندگاری است که در استان به بهره‎برداری رسیده است.

چهل‎امیرانی خاطر نشان کرد: نیروگاه سلطانیه گام بسیار بزرگی برای توسعه استان زنجان در بخش‎های مختلف به شمار می‎رود.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‎گذاری‏های بزرگی در سطح کشور در زمینه احداث نیروگاه‎ها شده است، ادامه داد: این عامل سبب ارتقا رتبه ایران در سطح جهان شده است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول