اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

سرعت رشد مصرف برق بیش از تولید است

خبرگزاری فارس: معاون فروش و خدمات پس از فروش شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: سرعت رشد مصرف برق بیشتر از سرعت رشد تولید است.

سرعت رشد مصرف برق بیش از تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، باقر چگینی صبح امروز در همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر طرح کتاب یاوران انرژی که در سالن شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا در هر 50 سال یک بار مصرف انرژی دو برابر می‌شود و این در حالی است که در کشور ما این آمار در هر 10 سال دو برابر می‌شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای، ایجاد تکالیف فرهنگی و اطلاع‌رسانی دقیق و ملزم کردن مشترکان صنعتی، خانگی و اداری می‌توان افق‌های روشنی را در صنعت برق ترسیم کرد.

چگینی با اشاره به اینکه کار فرهنگی و اطلاع‌رسانی از مهم‌ترین الزامات این اداره‌کل در راستای اهداف پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با ایجاد بسته‌های آموزشی و فرهنگی در زمینه انرژی برق می‌توان در دانش‌آموزان تحولی عظیم در کاهش مصرف برق ایجاد کرد.

معاون فروش و خدمات پس از فروش شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به اینکه تبلیغات شهری، طراحی، چاپ بروشور و کتاب‌هایی در قالب انرژی‌های کم‌مصرف می‌تواند به روند اطلاع‌رسانی در دانش‌آموزان ایجاد شود، عنوان کرد: با استفاده از این روند می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب زمینه درست مصرف کردن را در بین دانش‌آموزان از همان سنین پایه نهادینه کرد.

وی با بیان اینکه امروز استفاده از سوخت‌های فسیلی جایگزین‌های متفاوتی پیدا کرده، افزود: باید تلاش کرد با استفاده از انرژی نوین تدابیر خاصی را ترتیب داد تا در آینده با مصرف کم انرژی مواجه نشویم.

چگینی افزود: در راستای بهینه‌سازی مصرف درست و صحیح انرژی هدف‌گذاری ما این است که با استفاده از کتاب‌هایی همچون یاوران انرژی، ایده‌پردازی را در بین دانش‌آموزان تقویت کرده و با استفاده از منابع موجود فرهنگی خلاقیت آنان را افزایش دهیم تا در آینده بتوانیم مصرف درست انرژی برق را به آیندگان نیز انتقال دهیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول