اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

هزینه مصرفی آب، برق و گاز مساجد رایگان است

خبرگزاری فارس: معاون مالی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری هزینه مصرفی آب، برق و گاز مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها رایگان اعلام شده است.

هزینه مصرفی آب، برق و گاز مساجد رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمید شریفیان ظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره اظهار داشت: با توجه به اینکه مساجد استان چهارمحال و بختیاری و کشور غالباً فاقد منبع درآمدند بر همین اساس لازم است تا هزینه مصرفی آب، برق و گاز آن‌ها رایگان باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه از سوی دستگاه‌های دولتی اعتباری برای پرداخت این قبوض اختصاص داده نمی‌شود این مساجد برای پرداخت قبوض با مشکل اساسی مواجه می‌شوند که بر این اساس رایگان شدن این قبوض بیش از پیش ضرورت پیدا می‌کند.

شریفیان با اشاره به رایگان اعلام شدن هزینه مصرفی آب، برق و گاز مساجد در سال جاری بیان داشت: پس از پیگیری‌های مستمر و مکرر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال 91 هزینه مصرفی و انشعابات برق، آب و گاز مساجد، حسینیه‌ها و دارالقرآن‌ها رایگان شده است.

وی گفت: مساجد مانند پارک‌ها جزو اموال عمومی محسوب می‌شود و همان طور که مردم در استفاده از پارک مبلغی را پرداخت نمی‌کنند در سال جاری نیز تصمیمی اتخاذ شده است که هزینه این قبوض از پول بیت‌المال پرداخت شود.

شریفیان با بیان اینکه عدم توانایی مساجد در پرداخت قبوض به ویژه قبوض برق در گرمای تابستان رغبت مردم برای حضور در مسجد را کم می‌کند و همین مسئله استقبال مردم از مساجد را کمرنگ می‌کند، بیان داشت: خوشبختانه در سال جاری خصوصاً در ماه مبارک رمضان برای قبوض مساجد مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول