اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی:

بهینه‌سازی در مصرف انرژی در راس رویکرد‌های کنگره برق است

خبرگزاری فارس: دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: بهینه‌سازی در مصرف انرژی در راس رویکرد‌های برگزاری نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات است.

بهینه‌سازی در مصرف انرژی در راس رویکرد‌های کنگره برق است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احمد اسدی پیش از ظهر امروز در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نیازمند نگاه جدی و مقرون به صرفه در بخش انرژی است.

وی افزود: در جریان توسعه صنعت کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تعامل بخش دانشگاه و صنعتی امری ضروری تلقی شده که کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات با این هدف برگزار می‌شود.

اسدی در ارتباط با رویکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان در برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: ارتقای دانش فنی اعضا، برگزاری سمینارهای متعدد و مفید و پیوند علمی میان آموزش و نظام مهندسی از مهم‌ترین رویکرد‌هاست.

وی تصریح کرد: پرداختن به موضوعات فنی مصرف انرژی از حیث صرفه‌جویی و افزایش کارآیی در بخش انرژی و صنعتی امری اساسی بوده و امروز نیازمند تعامل بخش دانشگاه و صنعت با توجه به مقوله کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی هستیم.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فرهنگ‌سازی جامعه هدف را که در بخش نظام مهندسی ساختمان فعالیت می‌کنند، در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی امری ملزم دانست و گفت: ساختمان‌های سطح شهر، استان و کشور باید پیرو مقررات ساختمان در بحث مصرف انرژی باشند.

وی ادامه داد: خراسان‌رضوی در سه سال اخیر در صدر استانهای موفق کشور از حیث رعایت مقررات ساختمانی به ویژه در بحث مصرف انرژی است.

اسدی با ابراز خرسندی از رعایت مقررات ساختمانی در استان یادآور شد: کنترل و نظارت بر رعایت مقررات ساختمانی اجباری بوده و در این مسیر نگاه ویژه‌ای به مرکز و بافت داخلی شهر شده است.

دبیر سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات نظام‌ مهندسی همگام با اصول علمی و رصدهای پژوهشی بوده اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در مسیری گام بر‌می‌دارد که مصرف انرژی را بهبود ببخشد و در این مسیر نگاه ویژه‌ای به اصول علمی و پژوهشی دارد.

وی تاکید کرد: حدود 50 درصد از ساختمان‌های استان در حالت ویژه و 40 درصد در حالت نرمال از قانون مقررات ساختمانی تبعیت می‌کنند.

اسدی با اشاره به بهبود بازدهی مصرف انرژی گفت: بازدهی مصرف انرژی را با استفاده از راهکار‌های کارآمد توانسته‌ایم 40 درصد افزایش دهیم.

وی با تاکید بر تعامل بخش دانشگاهی و صنعت، خواستار تلاش جدی همه بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط جهت ارتقا بخش صنعتی، علمی و اقتصادی کشور شد.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول