اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت افزایش ظرفیت تولید شبکه برق کشور تا سال 93

مصرف برق شرکت فولاد مبارکه به 6.2 می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: در صورت افزایش ظرفیت تولید شبکه برق کشور تا سال 93 سهم مصرف برق شرکت فولاد مبارکه به 6.2 می‌رسد.

مصرف برق شرکت فولاد مبارکه به 6.2 می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد مسعود سمیعی نژاد ظهر امروز در نخستین همایش بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد به مدت دو روز در اصفهان برگزار می‌شود، با بیان اینکه یکی از چالش‌های فراروی کسب و کار، مصرف بهینه انرژی است، اظهار کرد: این موضوع سهم عمده‌ای از هزینه‌های تولید را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، حفظ شاخص‌های زیست محیطی و استوار نظام مدیریت انرژی ضروری است.

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: تدوین برنامه جامع برای فناوری‌های صرفه‌جویی مصرف انرژی نیز راهکاری برای رسیدن به این مهم است.

وی تاکید کرد: با هدفمند سازی یارانه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها باید برای افزایش بهره‌وری و رقابت‌پذیری در این حوزه با رویکردهای جدید، مصرف انرژی را مدیریت کنند.

سمیعی نژاد با بیان اینکه دو درصد گاز طبیعی کشور در شرکت فولاد مبارکه مصرف می‌شود، گفت: با افزایش ظرفیت گاز طبیعی در کشور تا پایان سال 93، این مقدار به چهار درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: در صورت افزایش ظرفیت تولید شبکه برق کشور تا سال 93 سهم مصرف برق شرکت فولاد مبارکه به 6.2 می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به اینکه سهم انرژی از نظر هزینه تمام شده در شرکت فولاد مبارکه پیش از هدفمندسازی یارانه‌ها پنج درصد بود که بعد از اجرای مرحله نخست هدفمندسازی به 10 درصد رسید، تاکید کرد: اگر مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اجرایی شود، سهم انرژی این شرکت از نظر هزینه تمام شده به 18 درصد می‌رسد.

وی اظهار داشت: مصرف انرژی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان نسبت به استانداردهای بین‌المللی در مقایسه با شرکت‌های مشابه خارجی بالاست اما این میزان پایین‌تر از استاندارد تعریف شده در ایران است.

سمیعی نژاد تاکید کرد: باید از لحاظ مصرف انرژی به رقبا نزدیک شویم و خود را با استانداردهای بین‌المللی تطبیق دهیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول