اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان دامپزشکی خبر داد

سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریالی در بخش دامپزشکی

خبرگزاری فارس: معاون اداری پشتیبانی سازمان دامپزشکی گفت: 80 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش دامپزشکی در ایران انجام شده است.

سرمایه‌گذاری 80 هزار میلیارد ریالی در بخش دامپزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، خالد خداوردی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت:‌ سازمان دامپزشکی اهدافی از جمله حفظ سرمایه ملی، ارتقا بهداشت عمومی و تحقق امنیت غذایی را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: سازمان دامپزشکی با ایجاد فضا و شرایط بهداشتی تحقق امنیت غذایی در جامعه را دنبال می‌کند.

خداوردی با اشاره به نقش تاثیرگذار دامپزشکی در حوزه‌های بهداشت، تولید و سرمایه‌گذاری، بیان داشت: 80 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش دامپزشکی در ایران انجام شده است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی با ایفا نقش خود موجب اشتغالزایی و استقرار ثبات شغل به ویژه در مناطق روستایی و عشایری می‌شود و نقش مهمی در توسعه روستایی دارد.

خداوردی افزود: سازمان دامپزشکی از سال گذشته باقیمانده دارویی، سموم و فلزاتی مانند جیوه و سرب در فرآورده‌های خام را آغاز کرده است که این برنامه ادامه می‌یابد.

وی از فعالیت 225 هزار واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایران خبر داد و ابراز داشت: 85 میلیون راس دام و 60 هزار کلونی زنبور در ایران وجود دارد.

این مسئول اذعان داشت: 875 واحد کشتارگاه دام و طیور در ایران فعالیت می‌کنند اما نیروهای دامپزشکی فقط در 20 درصد از این مکان‌ها مستقر هستند زیرا تعداد نیروهای ما محدود است.

خداوردی با اشاره به واگذاری 4 هزار و 500 واحد مرتبط با دامپزشکی ابراز داشت: 17 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند که این آمار سه برابر تعداد کارکنان رسمی دامپزشکی است، اما نظارت بر این واحدها وضعیت مطلوبی ندارد.

وی گفت:‌ سازمان دامپزشکی طی چهار سال گذشته تا پایان برنامه چهارم 18.5 درصد کاهش نیرو داشته که فقط 27 درصد از این کاهش جایگزین شده است. 

خداوردی اذعان داشت: کار دشوار و کمبود حقوق و دستمزد موجب بی‌انگیزگی و ریزش نیروهای دامپزشکی شده است.

وی افزایش میزان نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، توسعه الکترونیکی و کاهش حضور ارباب‌رجوع، توانمندسازی نیروی انسانی و مستندسازی و شفاف‌سازی فرآیند انجام کار را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سازمان دامپزشکی برشمرد.

خداوردی بیان داشت: زیرمجموعه‌های سازمان دامپزشکی در نقاط مختلف به سیستم اینترانت مجهز شده‌اند.

وی با قدردانی از تلاش‌های غلامرضا زیدآبادی مدیرکل سابق دامپزشکی استان کرمان افزود:‌ این مسئول از مدیران لایق و توانمند دامپزشکی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول