اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان:

میزان سرمایه‌گذاری در سیرجان به 600 میلیون دلار رسید

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: با سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های مختلف کارخانه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان میزان سرمایه‌گذاری در این منطقه به بیش از 600 میلیون دلار رسید.

میزان سرمایه‌گذاری در سیرجان به 600 میلیون دلار رسید

حمید شهسواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: با فعالیت 32 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان تاکنون 2 هزار و 200 نفر در این بخش‌ها مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: برای کارخانه‌های تولید فوم، کلوچه، بیسکویت و همچنین مجموعه گلخانه‌ای و مجموعه ورزشی و استخر 50 میلیارد توسط بخش خصوصی در سال جاری سرمایه‌گذاری شد که این طرح‌ها نیز تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

شهسواری از واردات 15 هزار تن مواد اولیه کارخانه طی هفت ماهه سال جاری از کشورهای اروپایی و چین با توجه به تحریم‌ها خبر داد و گفت: طی این مدت 10 هزار تن تولیدات این منطقه از جمله کفش، رنگدانه، روغن نباتی، روغن موتور و مواد معطر گیاهی به ارزش 33 میلیون دلار به کشورهای امارات، آلمان، هند، عراق، افغانستان، ترکیه و روسیه صادر شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی سیرجان افزود: توسعه زیرساخت‌ها با هدف جذب سرمایه‌گذاری و نگهداری امکانات موجود از اولویت کاری منطقه ویژه سیرجان است و تاکنون توسط بخش‌های مختلف تجاری، خصوصی و دولتی 200 هزار متر مربع انبار مسقف و 400 هزار متر مربع انبار روباز ایجاد شده است.

وی همکاری دولت در رفع کمبود نقدینگی، ارائه تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را خواستار شد و عنوان کرد: باید مسئولان اقدام جدی در زمینه ثبت سفارش کالا در مرکز استان و شهرستان سیرجان داشته باشند تا مسئولان واحدهای مستقر در منطقه مشکلات سفارش کالا را در تهران نداشته باشند.

شهسواری گفت: با سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های مختلف کارخانه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان میزان سرمایه‌گذاری این منطقه به بیش از 600 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول