اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

کردستان مهیای سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: کردستان با برخورداری از ظرفیت‌ها و استعدادهای غنی، شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی کلان بخش دولتی و خصوصی را دارد.

کردستان مهیای سرمایه‌گذاری‌های کلان اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون اقتصادی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در سنندج اظهار داشت: استان کردستان در بخش‌های گردشگری، صنعت و معدن و کشاورزی شرایط مناسبی فعالیت‌های اقتصادی دارد.

وی با اشاره به مهیا بودن شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در کردستان، خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه بنیاد شهید کشور شد.

وی سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و بنیادهای اقتصادی زیرمجموعه بنیاد شهید در کردستان را فرصتی غنی برای توسعه منطقه و گامی اساسی در حمایت از خانواده‌های شهید و ایثارگر استان اعلام کرد.

وی سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، فرآوری سنگ معادن و سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی را برای ایجاد اشتغال در کردستان مهم خواند و گفت: بنیاد شهید باید برای ایجاد اشتغال فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان باید با سرمایه‌گذاری در استان طرح‌های اشتغالزایی ایجاد کند.

شهبازی گفت: هر کدام از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه بنیاد شهید و یا هر سرمایه‌گذاری دیگر در کردستان سرمایه‌گذاری کند با پرداخت تسهیلات مناسب از آن حمایت می‌کنیم.

وی قدردانی مردم کردستان را مهم‌ترین عامل تلاش و کوشش مسئولان دولت برای توسعه این استان اعلام کرد و افزود: خدمت بیشتر به خانواده‌های ارزشی و داغ دیده در کردستان باید محور همه فعالیت‌ها باشد.

استاندار کردستان ترویج فرهنگ و نگرش ارتباط نزدیک مسئولان با مردم را خط مشی اصلی برنامه‌های خود و همه مسئولین استان دانست و خواستار برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی مدیران بنیاد شهید و امور ایثار گران با خانواده معظم شهدا شد.

معاون اقتصادی بنیاد شهید، امور ایثارگران کشور تلاش برای سرمایه‌گذاری در استان کردستان را یکی از برنامه‌های اصلی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرپوشش بنیاد شهید  بیان کرد و گفت: در صورت همکاری مسئولان استان این اتفاق مهم بزودی در کردستان محقق می‌شود.

محمدرضا مزجی با اشاره به شرایط مهیا سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان کردستان عنوان کرد: بزودی شرکت آب و خاک زیرپوشش سازمان در کردستان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی انسجام بخشیدن به سرمایه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و ایثارگران را گامی مهم در راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد و افزود: بنیاد شهید برای رفع مشکلات معیشتی خانواده‌های زیرپوشش در بخش‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور جانبازان و ایثارگران استان کردستان گفت: در کردستان 5 هزار و 500 شهید و بیش از 9 هزار جانباز و بیش از 800 آزاده زیرپوشش بنیاد هستند.

محمد سلیمانی افزود: در کردستان بیش از 9 هزار فرزند شهید داریم که 700 نفر آنها بیکار هستند و 2 هزار فرزند شهید نیز مشغول به تحصیل هستند که برای فارغ‌التحصیل آنها نیز باید فرصت‌های اشتغالزایی صورت پذیرد.

در این نشست شرایط و وضعیت کردستان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معادن و وضعیت سرمایه‌گذاری و فرصت‌های موجود در منطقه از سوی مسئولان استان مباحثی مطرح شد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول