اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

پیشکسوتان و نام‌آوران ورزش باستانی تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی از برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان و نام‌آوران ورزش باستانی، تعزیه و نقالی در اراک خبر داد.

پیشکسوتان و نام‌آوران ورزش باستانی تجلیل می‌شوند

غلامحسین آجرلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این مراسم 24 آبان ماه به مناسبت روز ثبت جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در اراک برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ورزش‌های زورخانه‌ای و آیین‌های پهلوانی در 26 آبان 1389 در فهرست میراث معنوی یونسکو از سوی ایران به ثبت جهانی رسید که ثبت این آیین نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور به شمار می‌رود.

سرپرست هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی خاطر نشان ساخت: ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی‌اسباب و آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته ‌است.

آجرلو تقویت یاد خدا و امیرالمؤمنین(ع) توسط ورزشکاران در گود زورخانه‌ها را از مزایای ویژه این رشته نسبت به سایر رشته‌ها عنوان کرد و گفت: ثبت این رشته به عنوان نخستین رشته آیینی در یونسکو و نام‌گذاری 17 شوال به نام روز ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این رشته در جامعه است.

وی همچنین از برگزاری برنامه‌های مختلف به مناسبت روز ثبت جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در استان خبر داد.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول