اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند:

3 هیئت ورزشی باستانی و زورخانه‌ای در نهاوند فعالیت دارد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: در نهاوند با هدف گسترش فرهنگ زورخانه‌ای و پهلوانی تعداد سه هیئت ورزشی باستانی و زورخانه‌ای فعالیت دارد.

3 هیئت ورزشی باستانی و زورخانه‌ای در نهاوند فعالیت دارد

سعید کولیوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: ورزش زورخانه‌ای و باستانی مروج پهلوانی و خلق و خوی جوانمردی در جامعه است بنابراین همواره از قدیم‌الایام مورد توجه تعدادی افراد خاص و پهلوان‌منش بوده است.

وی افزود: یک هیئت ورزشی متشکل از 50 تا 100 نفر از نوجوانان و جوانان 15 تا 25 ساله در این رشته فعالیت دارند.

مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند تأکید کرد: در مجموع در سه هیئت ورزشی باستانی بیش از 200 نفر از سنین مختلف به صورت مستمر و در هفته هر روز فعالیت ورزشی و زورخانه‌ای را انجام می‌دهند.

وی از نکات قابل توجه در این رشته را احترام به پیشکسوت و بزرگتر و همچنین رعایت آداب و رسوم ورزش پهلوانی و نواختن ضرب زنگ برای افراد پیشکسوت دانست و اظهار داشت: از آن جایی که نهاوند مهد جوانمردان و پهلوانان نامی در این رشته است، بنابراین با تجهیز سالن ورزش شهدای این شهرستان ورزشکاران دغدغه مکان را برای انجام حرکات ورزشی زورخانه‌ای ندارند.

کولیوند افزود: گودرز سیفی، به عنوان یکی از روحانیون ورزشکار زورخانه‌ای و باستانی بنام، توانسته به مدت چهار ساعت دو عدد میل 10 کیلوگرم را روی دوش خود همراه با انجام حرکات ورزشی نگاه دارد.

وی یکی از اهداف این حرکت را ترویج فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای در بین مردم به ویژه نسل جوان دانست و گفت: گودرز سیفی در مبعث حضرت رسول اکرم قصد دارد با افزایش وزن میل‌ها به 40 کیلوگرم به مدت هشت ساعت رکورد میل‌زنی را به نام خود ثبت کند.

مدیر اداره ورزش و جوانان نهاوند اظهار داشت: به مناسبت‌های مختلف به ویژه اعیاد در طول سال و همچنین سالروز شهادت حضرت علی(ع)، ورزشکاران باستانی‌کار با انسجام مثال‌زدنی نسبت به انجام حرکات ورزشی و باستانی اقدام می‌کنند که مورد استقبال آحاد مردم به ویژه جوانان ورزشکار و ورزش‌دوست این شهرستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول