اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 1100 جلد و 900 عنوان کتاب

کتابخانه شهدای چاه‌تلخ باشت افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در سومین روز از هفته کتاب با حضور مسئولین کتابخانه شهدای منطقه چاه‌تلخ در شهرستان باشت به بهره‌برداری رسید.

کتابخانه شهدای چاه‌تلخ باشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر یکشنبه در سومین روز از هفته کتاب کتابخانه شهدای چاه‌تلخ در بخش بوستان شهرستان باشت به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم نادر حسینی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، قلی‌پور فرماندار، حجت‌الاسلام عبودی امام جمعه، اعضای شورای اداری باشت و جمعی از مردم حضور داشتند.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان باشت در این مراسم اظهار داشت: کتابخانه شهدای چاه‌تلخ با مشارکت اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت احداث شده است.

قربانعلی آرمیان بیان کرد: فضای مورد نیاز را اداره آموزش و پرورش و تجهیزات و کتاب‌های آن‌ را اداره کتابخانه‌ها تأمین کرده است.

وی تعداد کتاب‌های این کتابخانه روستایی را یک‌هزار و 100 جلد با 970 عنوان کتاب اعلام کرد و افزود: یک نفر با تحصیلات لیسانس نیز در این کتابخانه در دو نوبت صبح و عصر فعالیت می‌کند.

آرمیان اذعان کرد: با بهره‌برداری از کتابخانه چاه‌تلخ تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان باشت به پنج باب افزایش یافت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی باشت به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان باشت اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون حدود 2 هزار و 700 جلد کتاب با 2 هزار و 400 عنوان کتاب در کتابخانه‌های شهرستان باشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار و 900 نفر عضو کتابخانه‌های باشت هستند، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته کتاب این تعداد به 4 هزار نفر برسد.

آرمیان تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب عضوگیری علاقه‌مندان به صورت رایگان انجام می‌شود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های شهرستان باشت نیز در این مراسم اظهار داشت: افزایش میزان مطالعه و سرانه مطالعه موجب رشد و شکوفایی جامعه می‌شود.

قلی‌پور با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ مطالعه باید کتاب را نزد افراد ببریم، افزود: یکی از این راه‌ها توسعه و احداث کتابخانه‌ها در مناطق مختلف از جمله روستاها است.

وی از آمادگی دهیاران برای همکاری با نهاد کتابخانه برای احداث کتابخانه در مناطق روستایی خبر داد و از دهیاران خواست در این خصوص بیش از پیش اهتمام ورزند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول