اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه خبر داد

بهره‌برداری از نخستین کتابخانه استاندارد کرمانشاه تا 3 ماه آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت: امیرکبیر به عنوان نخستین کتابخانه استاندارد کرمانشاه تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از نخستین کتابخانه استاندارد کرمانشاه تا 3 ماه آینده

اسماعیل احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی شهرستان اسلام‌آباد‌غرب با 3 هزار متر زیربنا با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان کلنگ‌زنی شده و در حال حاضر در حال ساخت است.

احمدی با اشاره به احداث کتابخانه‌های روستایی، تصریح کرد: کتابخانه روستای شهرک شهید عسگری و کتابخانه روستایی شهرک نوکان نیز هر یک با 320 متر زیربنا و 3 هزار و 500 میلیون ریال اعتبار در حال ساخت هستند.

وی پیشرفت فیزیکی کتابخانه شهرک نوکان را 40 درصد اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه از دیگر کتابخانه‌های روستایی در دست احداث به کتابخانه روستای شیان شهر اسلام‌آبادغرب اشاره کرد و گفت: زیربنای این کتابخانه 320 متر با اعتبار 195 میلیون ریال است که در هفته دولت کلنگ‌زنی شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه چهرهرسین در هفته کتاب به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: کتابخانه روستایی چهرهرسین با متراژ 650 متر و زیربنای 320 متر به بهره‌برداری می‌رسد.

احمدی افزود: کتابخانه بانه پاوه با متراژ 700 متر و زیربنای 320 متر نیز از دیگر کتابخانه‌های روستایی در دست احداث است که میزان اعتبار آن 2 هزار میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: کتابخانه روستای فش کنگاور با 600 متراژ و 320 متر زیربنا با اعتبار هزار و 800 میلیون ریال و 3 کتابخانه دیگر از روستاهای توابع کرمانشاه که مشکلاتشان تهیه زمین است از کتابخانه‌های روستایی است که در دست احداث و اقدام هستند.

احمدی در ادامه با اشاره به کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه، تصریح کرد: این کتابخانه نخستین کتابخانه استاندارد کرمانشاه تا 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه امیر‌کبیر هزار و 100 متر زیربنا در چهار طبقه تا سه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر‌کل کتابخانه‌های استان کرمانشاه گفت‌: کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه نیز با متراژ 15 هزار در زیربنایی 4 هزار متری در 7 طبقه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی محل اعتبارات این پروژه را 40 درصد استانی و 60 درصد ملی عنوان کرد و گفت: 40 درصد اعتبارات استانی این پروژه محقق شده است و 60 درصد دیگر این اعتبارات را وزرات فرهنگ و ارشاد باید از محل اعتبارات ملی تامین کند.

احمدی میزان اعتبارات پروژه کتابخانه مرکزی را در سال 86‌، 12 میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول