اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی:

تداخل مدیریتی مانع از پیشرفت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به برخی موازی‌کاری‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، تداخل مدیریتی را مانع از پیشرفت امور در جامعه دانست.

تداخل مدیریتی مانع از پیشرفت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک ابوالقاسم نصراللهی بعد از ظهر امروز در چهل و هشتمین جلسه انجمن کتابخانه‌‌های عمومی استان اظهار داشت: توجه به فرهنگ‌ کتابخوانی اصلی مهم در توسعه‌‌‌یافتگی جوامع به شمار می‌رود و مدیریت بر امر کتابخانه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از پراکندگی‌ها در مدیریت کتابخانه‌ها و ایجاد کتابخانه‌های تخصصی در ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مهم است که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر تداخل مدیریتی یکی از مشکلات موجود در کشور است و از آنجا که در حوزه کتابخوانی مدیریت، تعیین‌کننده نحوه ایجاد کتابخانه است، ضروری است برای رفع این چالش برنامه‌ریزی شود.

نصراللهی ادامه داد: به منظور ارتقاء شاخص‌ها و پیشرفت در حوزه‌های مختلف و جلوگیری از سوءاستفاده و اختلاف نظر‌ها که مانع از پیشرفت و توسعه در جامعه می‌شود باید یک مدیریت واحد تخصصی توسط دستگاه مربوطه در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها نقش اساسی در توسعه فرهنگی و جذب شهروندان به خصوص جوانان به کتابخانه‌ها و ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند اظهار داشت: مکان کتابخانه‌ها باید با هدف دسترسی آسان برای همه اقشار جامعه در شهرها و روستاها، محیط‌های کارگری، اداری و شهری جانمایی شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر 76 کتابخانه در استان وجود دارد که این استان با دارا بودن این تعداد کتابخانه در رتبه 14 کشور قرار دارد.

محمدحسین مطیعی افزود: استان مرکزی همچنین در حوزه مشارکت مردمی رتبه 23، فضای کتابخانه‌ای در رتبه 12 کشوری، تجهیز کتابخانه‌ها به رایانه‌ رتبه 13 و از نظر تعداد اعضا در رتبه 17 کشوری قرار دارد.

وی تقدیر و تجلیل از اعضای فعال کتابخانه‌ها، اهدا کنندگان کتاب و مؤلفین، رتبه‌‌های برتر کنکور عضو کتابخانه و کتاب‌داران برتر فرهنگی را از برنامه‌های هفته کتاب در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول